Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2572 ggr
minflock
0

Mussäkra gallret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bur jag älskar här hemma. Jag vill gärna behålla den, men just nu står den nästan tom. Som syns på bilden är den stora nedre buren upptagen, men jag funderar på att ha mina möss i ovanburen. Dock är det galler som är glest. Jag har haft råtta innan där… någon som har något tips på hur jag kan mussäkra gallret?

Jag har försökt näta in med hönsnät flera lager, men jag tror ändå att mössen kan smita emellan. Dom är så pyttesmå Tungan ute

Finns det mussäkert nät eller kan man göra på något annat sätt för att få det till en musbur?

gallret sitter fast och går att flytta då det är små "skivor" som det sitter emellan. Dock kan jag inte sätta in glas då det sitter en metall "sak" som håller fast gallret. jag vet inte om någon sett en sådan här bur innan. Jag skickar med en bild på den med.

minflock
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna del av buren är det jag gärna vill mussäkra. Ett misslyckat påbörjat försök att näta in syns på bilden…

Mymlan
0

Hönsnät går mössen ut på 2 röda sekunder.

Kolla på trävaruhus de kan ha nät, all nät du inte får igenom lillfingret funkar till möss.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

minflock
0

#2 Jo, det nätet är ju större än själva gallret… Vet du något speciellt trävaruhus som skulle kunna ha smått galler?

Mymlan
0

Vill du komma till Rimbo så har Gradins bra nät. Sök på trävaruhus i din kommun.. Bilverkstäder kan ha nät tror om jag ej minns fel så hade Amira här på iFokus köpt nät på nå sådan.. Kolla då de lite större.. Plåtfirmor, granngården, COOP Bygg..

MP160
0

jag hittade ett bra nät på granngården (y)

minflock
0

Ja! Granngården finns här! Bor själv i Linköping. tror granngården finns… Kanske biltema? Copp bygg hade endast detta nät till höns…

Bör jag näta in taket också? Är dom bra på att hoppa ;)

Mymlan
0

#6 Möss är suveräna klättrare de tar sig upp till taket o ja de kan hoppa.. Ibland när de ej lyckas så gör de flera försök o man tror man fått miniatyr kängrur i buren..

[SarahOhrn]
0

Jag hittade inget mindre än kycklingnät på granngården.. :( Kollade på flera byggvaruhus men fanns bara kycklingnät som minst.. Suck! Ska kolla coop bygg…

Mymlan
0

Kolla tråden: Byggt bur av Amira  där kanske det finns tips på inköp ställen, hon nämner ett i första inlägget.