Färg?
E det nån som vet vilken färg och ras min mus är?
Kan du fixa bild? ;) Skulle va lite lättare.. och se då :P
jag har ingen bild på denna dator, men på min sida har jag en bild. om det går och se på den?
Jaha okej:) Kollar…:)

Här har vi bilden i tråden så blir det lättare

Ja vad jag tycker det ser ut som från bilder …. är den röd med mörkare rygg? Så en sable - Har vi tur tittar Noddyn in o kan säga exakt *ler* Ser att hon är online
Det ser ut som en cinnamon… men nån som kan lite bättre ;)
Fast jag kanske har rätt :P

Ras… ja den ser ut som en tammus - sen om det är engelsk typ eller svensk typ det vet jag inte - beror lite på storlek. Möjligen engelsk?
hmm, jag tycker hon är mer brun eller beige, än röd… sen har hon lite svartare hår på ryggen och så är hon väldigt ljus nästan vit på magen…
vad är det för skillnad på engelsk eller svensk mus då?
den här musen är ganska lång, men smal…
CINNAMON Ögon svarta. Cinnamon skall vara djupt guldfärgad rödbrun, med lyster i färgen och jämn ovanpå och under, med djup brun tippning klart definierad. Ingen svart tippning. Bandfärg röd, bottenfärg och tippfärg choklad. (A-bb)
Taget från Svemus
Stämmer det in på din mus, Mila?
Tack malin_2! Jag tror att det stämmer in på min lilla Mila.
varsågod:)
Jag tror jag börjar bli bättre på det här med färger
*hihi*
MvH
Malin :)

Skillnad på svensk o engelsk mus är storleken. En svensk mus är mindre och en englesk större i modellen.
Jag tyckte den såg så svart ut på ryggen … men som sagt min skärm är helt klart dags att byt ut *Ler*… allt är väldigt mörk på den *ler* därför gissade jag på sable
Det skulle kunna vara sable också… det är ju inte jättebra skärpa på bilden. Men om du Mila säger att den liknar beskrivningen jag bifogade. Eller passar din mus in på den här beskrivningen:
SABLE. Ögon svarta. Kroppsfärgen skall vara djupt mörkbrun, så mörk som möjligt, från nos till svansrot; färgen på musens undersida skall vara så djupt guldfärgat rödbrun som möjligt och skuggningen från rygg till mage skall vara gradvis, jämn och tilltalande, utan skiljelinje samt utan större eller mindre fläckar, tickning eller strimmighet. Det får ej förekomma några som helst vita hårstrån. (AY-)
Taget från Svemus.
Sable: 
Bilden kommer från en sida som mandymoo bifogade :::

Ja det är säkert en cinnamon… jag bara tänkte att det om man som jag är…. kul att se o läsa vidare. För mig är dom väldigt mörka så det är svårt att se skillnad på min skärms…
Sen är jag inte ett duggbekant med cinnamon som färg överhuvudtaget *ler*…. mera då sable då jag kikat mer på just den färgen.
Nej, men gud! Mila måste vara en sable iallafall! Hon är mycket mer lik mössen som är sable än cinnamon på hemsidan!!!
Jag tror också att det är en sable… ;)
Först och främst, har du någon minsta aning om hur hennes föräldrar ser ut?
Sedan, jag får det till en sable, vilket betyder att hon bör ha rött A(y) i sig.
Hon är en ljus sable, i vilken sable-färg törs jag inte uttrycka mig om, det kan vara choklad, cinnamon, agouti …
"Vanlig" sable har så mörk/svart ryggfärg som möjligt.
Eller så är det en agouti med stark Umbrous-gener… eller så skulle jag vilja att någon mer kunnig ger sin åsikt här. Noddyn t.ex.
Den engleska typen (utställningsmusen från england) har större kroppsstorlek, mycket större öron som sitter lite mer isär på huvudet, och en mycket längre svans som ofta är "vackrare formad" - pisk-formad med ganska bred bas och en fin snärt på slutet.

Hon är sable.

tack Noddyn *ler* vad gjorde vi utan dig.
Kan tala om att Darkcell mår fint o skäms bort en hel del *ler* dottern har hittat en ny fotomodell…

Mandymoo - oj, jag saknar honom, men det är fint han mår bra och hans ny familj tycker om honom :)

Ja det gör vi verkligen *ler*

:)

Jag som alltid haft honor av allt o alltid trivts bäst med dom - katter, hundar o hästar…. Men har kommit på att jag nu oftare får favoriter som nässlar sig in i hjärtat av mössen så är dom hanar… Dom tar oftare kontakt, är sociala osv… kan ju bero på att dom ofta lever ensamma *Ler* o blir så glada när man kommer för att pussa på dom….
tack så mycket! nu vet jag att det är en sable! tyvärr så vet jag ingenting om hennes föräldrar…