Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 394 ggr
imsuchadiva
0

på tal om minsta pris - mejl

Jag har haft mejl kontakt med en tjej angånde en utav mina hanar.
Hon frågade om pris så jag svarade
"50 kr / mus. 20 kr för transport. "
Fick till svar
"70 kr för en mus som du kan köpa i vilken djuraffär som helst.Det tyckte jag var alldeles för dyrt.Hade det varit rex eller så men…Men tack för att du tog dig tid"

Kom genast och tänka på disskutionen vi har haft här ang minst pris på en mus, och hur mycket en mus är "värd"..

Blev lite full i skratt när jag fick hennes svar.. Med tanken på hur stor skillnad det (ofta) är på aveln mellan privatpersonen och zooaffärer..

Cool

Stephanie
0

Men vilken tur att du inte sålde till henne då. Glad Det skulle aldrig falla mig in att sälja till någon som inte vill betala 50kr för ett djur! Regeln finns ju just för att gallra bort oseriösa köpare… Och det här var ju ett bevis på att det fungerar! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

Känns så ruttet att man måste diskutera en sån sak som pengar när det handlar om levande djur.

Om en av de första frågorna är vad djuret kostar så känns köparen nästan "fel" med en gång.

Alla mina möss kostar 100 kr, vilken variant de än är och hur de än ser ut. Äldre kan jag ta en mindre summa för. Jag kan variera mig, kan även byta eller ge bort möss gratis - men då är det till BRA hem (personer som redan köpt möss av mig och som sköter dem ypperligt).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

imsuchadiva
0

Fast hon har kontaktat mig via en annan sida där inte "50 kr regeln" gäller.
Men hon verkade jätte trevlig och allt sånt i början. Hon har möss sedan tidigare o ja :)
hon skulle bara bestämma vilken utav mössen hon skulle ha sen frågade hon hur mycket det kostade.
Men tyckte verkligen att hennes jämförelse var lite lustig ^^

Terato
0

Men gud!

Fast unga personer kan ju haka upp sig en hel del på pengarna. Det är ju oftast deras föräldrar som måste betala så då vill de inte att det ska vara för dyrt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Stephanie
0

Jag är på ett sätt intresserad av priset - skulle det vara för högt (svårt när det gäller möss i och för sig…) så kanske jag inte är intresserad, och vill inte "kära ner mig" i onödan… Kanske jag tycker att det är för lågt och vill då veta varför?

Helt enkelt, priset säger också en del, och det borde vara oskyldigt att fråga om tycker jag. Bara man kan betala ett rimligt pris, och inte är ute efter ett "billigt djur"…

Någon som hänger med i mitt flummande? Tungan ute

imsuchadiva
0

Om man själv tycker att priset är för lågt så kan man ju börja undra lite.
Men hon tyckte att 50 kr för musen & 20 kr för transporten. Hon tyckte dem var precis som zoomöss.

Fick ett svar här om dagen, har inte orkat svarat på de. Är bara glad att jag inte sålt några möss till henne..

"Menar du att mina möss skulle ha någon skukdom och dåligt temprament för att de säljs i djuraffär???? Mina är världens goaste!!! Du kanske ska vara lite försiktig med vad du säger det kan faktiskt såra nån.Och Stamtavla är som guld för vissa.Hur många tror du inte lovar att skicka stamtavlan,men oj då vart tog den vägen,eller så är den förfalskad.Jag har varit med om båda delarna.Jag klankar inte ner på möss somm är uppfödda hemma,du borde inte göra der heller."

de här hade jag skrivit innan
Mössen i djuraffären kostar ca 25 kr.
Mina möss kostar 50 kr, vilket är billigt för djur som har föräldrar som har stamtavla.
Minna möss är avlade på temprament, färg och inte på djur som visat sypmtom på någon sjukdom.
Alltså motsattsen till zooaffärer.

Möss som har stamtavla eller stamtavle djur bakom sig brukar kosta 75 kr och uppåt.

Men tack själv :) "

Stephanie
0

Nä, det låter bra att du inte säljer till henne… Obestämd

Terato
0

..Fast jag kan förstå att hon blir upprörd. Det finns ju jättemånga skitgoa möss från zoobutiker.

Men jag får känslan att hon är rätt ung. Över huvudtaget är det väl inte så värst kul att sälja möss till någon som man kommit på kant med.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

imsuchadiva
0

#8 Jo jag vet. Mina bästa möss har nog faktiskt varit de få jag köpt från zooaffären. Även om alla dött av tumörer eller bara "pang på"..

Men ändå, liiite överreagerade hon.

Jag som vart så glad för att det även verkade gå bra o sälja denna kull också :P