Min ev flytt
Finns en sak som gör min ev flytt till Märsta att jag drar mig för det är att denna gubbe *bor i samma port som den lght jag vill flytta till* han har jagat ut många som har djur från den porten- Han kan rya till ny inflyttade om de är unga Inge öldrickande här. Nästan så man hoppas han trillar av pinn innan man flyttar dit, han är över 80 nu tror jag. Han får tydligen HSB med sig de orkar väl ej med hans bråk så de verkar göra han till viljes. O bor man i Bostadsrätt så kan väl ej hyresgästföreningen gå in, eller?
Har bott i den lght då mina föräldrar köpte den och han var på en hela tiden, gick bakom fönstren o kikade in med ursäkten har rensar buskarna, han hade den uppgiften via HSB. Skulle det varit idag hade jag snäst åt som bara tusan och gjort polisanmälan. Han kunde gå nosa man såg han gjorde det då man öppnade dörren en gång vart jag sur o sa stoppa parfym flaska under näsan. De var då.
Nu hänger inte min ev flytt bara på den där gubben utan på annat jag måste få vetskap om om det går igenom.
Bästa vore om han ej skulle se mina katter o små djur. Hunden har han redan sett att jag har..
Man får väl bära in smådjuren nattetid o hoppas han ej är en nattuggla.
Men hur gör ni om ni har granne som klagar för minsta lilla?
Man gör sig väldigt impopulär då det klagas på det minsta lilla små sak.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Borde väl gå att polisanmäla för trakasserier eller nåt kanske… Eller nåt annat om han fortfarande snokar runt. Kanske? Kan vara värt att kolla upp.
Eller så ignorerar du gubben och väntar på att han dör helt enkelt, karlar dör ju tidigare än oss fruntimmer
Om du ignorerar totalt och inte ens svarar på tilltal så borde han ju tröttna till slut, om det inte är en gubbe med extremt lite liv förstås.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#1 Denna gubbe ger sig inte förren den han klagar på har flyttat.. Han hatar djur antar jag..
Då är det bara att ignorera tills han dör, om det inte går att polisanmäla. Eller så anställer man Hells Angels men då får man nog problem med lagens långa arm själv istället… 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#3 Hoppas *usch vad elak man känner sig* han trillar av pinn innan jag flyttar dit.
tycker väl att han inte kan bli störd av ALLA dina djur, du rastar juh bara hunden .. vad står de i HSB's regler? .. står de där att man har rätt till djur i fastigheten, så ska väl inte han kunna få ha så mkt att säga till om ..
Vi hade en sådan där j¤¤el i ett av hyreshusen vi bodde i. Han var inte djurhatare - han hatade helt enkelt allt. Han gick och antecknade saker vi (alla hyresgäster) gjorde, som när man tex var 5 minuter sen att hämta tvätten efter tvättiden på kvällen. Då var han där och skällde ut en och sade att det minsann är olagligt att smälla i portarna efter den tiden osv. Han kunde hitta på vad som helst bara för att få en anledning att ge sig på folk. Och inget gjordes det åt honom. Min mammas sambo fick till slut nog, när gubben vid ett tillfälle kommit gapanades och skrämde slag ur min lillasyster, som bara var sex år gammal då och blev jätterädd. Mammas sambo hotade honom då helt sonika att om han någonsin trakasserade dem igen, så skulle han inte bara ta emot det så att säga. Vi blev lämnade ifred efter det.
Bästa är nog att kolla alla regler som gäller för djurägande osv och sedan lugnt hänvisa till vad man har på sin sida. Man kan ju skratta åt gubben och säga att han är en rolig en också. Testa lite olika infallsvinklar. ;P Hot är olagligt, så det är inget jag propagerar för. ;)
//Lina
Usch låter inge kul du… Men ärligt talat han må ha vissa uppgifter i den bostadsföreningen och tolereras till viss del ( de måste lyssna på de boende mer eller mindre…) men trakaserier ska ingen behöva tåla så flyttar du in där så måste du säga till dem ifall han blir för jobbig. Så länge du får ha djur där och det får man i de flesta bostadsrätter så ska han ta och skita i dina djur. Han har ingen som helst rätt att klaga för ingenting så länge du inte har gjort något.
Själv hade jag en gerbiluppfödning aktiv under tiden jag bodde i studentkoridor, något som inte var för populärt. Jag skötte både mig, djuren och sålde förstås djur så satt inte kvar med alla men höll gärna en diskret nivå på de hela. Släng filtar eller handdukar över burarna om du måste, då syns det ju inte vad du bär på. Och ja, kommer han då och snokar och frågar nej det skulle inte jag tåla i alla fall!!
Men går han och snokar genom fönstren kan du ju även sätta upp sådan där "frostad" kontaktplast på nedre halvan av fönstret - släpper in dagsljuset, men stänger ute nyfikna blickar.
//Lina
#8 Skulle vilja ha alla fönstrena insynskyddade jag kan se ut men de kan ej se in.. Men blir väl antagligen lite mörkt inne då.. O HSB blir väl ej glad ha sådant på en bostad. Han skulle reta sig bara han såg skuggan/konturen av katt i fönstret. O han kommer klaga till alla instanser det stinker kattpiss i porten fast det ej ens luktar.
Får skaffa stort lager av doftgranar så till er alla börja sända doftgranar till mig behöver stort lager *Ler*