Billiga terrarium/akvarium?
Jag undrar lite om det finns någon mer sida än blocket och repti.net där folk kan sälja billiga terrarium och akvarium. Tycker det är extremt dyra begagnade på blocket och inte så många här nere i västra götaland på repti.
Grejen är den att jag ska ha dem till möss och behöver därför egentligen bara ett nästan helt i glas, enkelt, gärna med lysramp men behöver egentligen inga tillbehör. Och har inte råd att lägga 1000-2000 kr när jag bara behöver ett enkelt till mina möss. Borde ju gå att hitta något enkelt runt 500 kr?! :S
Måtten bör ligga runt minst 50x50x50 men gärna större på längden eller höjden. Några tips??
På zoonen.com finns både akvarier och terrarier och på zoopet.com finns det en massa akvarier :)
Ah, har kollat zoonen men hittade inget. Ska kika på zoopet! :)
Du har även massa sajter på iFokus där du kan söka.
- djurannonser
- fisk
- reptiler
- gerbiler
- hamster
- mm
(sajterna heter inte exakt det jag skrivit så kolla själv)
Ah jag har kollat alla dessa! :)
lagt ut annonser?
Yes! Men tror ag ska åka till hornbach imorn o kolla utbudet :)
Finns akvarium på 60x30x30 på PWSS. Kostar 290 kr, och sen tillkommer frakt.
Jag hade jättetur. Svarade på en annons från februari och fick tag på ett 60x35x35 för 150 spänn. Med aluram. Mindre kul att släpa hem, men muslingen verkar nöjd.
//frida
jag fick ett terrarium på 110x50x50 ca… GRATIS!!! annons på repti!
kolla eniros köp&sälj :)
#7 Det är lite för litet tyvärr.. Ska kolla vad dom mer har. Men det är dyr frakt! Ja, det gäller att ha tur bara : )
#8 Som sagt, man ska ha tur! :D
#9 Har kikat där men det är väääldigt dåligt med annonser där.
jag har ett lite skabbigt akvarium som ska bort…
det skabbiga är att plastkanten är BRUN plast som råttorna gnagt på… fult o superirriterande ljud som jag inte tååål… samt det att silicon är bortkrafsat
om jag får för kent o kerstin kan jag ta med det ner… vi kan ju ha det på mässan o ha möss i o sen tar du det…
orkar inte mäta just nu men ca 70x50x50 tyyyyyyyyp + - hit o dit
#11 Jag köpte ett idag så behöver nog inget.. Men ja, du kan ju kolla ändå iofs ;p Kan j inte skada!
Jag köpte i alla fall ett terrarium billigt på hornbach idag! :D
oki, då sätter jag ut en annons om den