Kaninpellets
Jag satt och tittade på mina små mustjejer igår och en av dem kom fram och tiggde vid gallret. Bara som ett försök gav jag henne en av kaninernas pellets, vilket var vad som fanns närmst till hands. Nu är min fråga; kan man ge pellets som godis till möss? För hon verkade väldigt förtjust i dem och åt glupskt upp den innan hon tiggde mer. Jag menar, det är ju bara hö eller hur?

möss brukar rata pellets i foderblandningar. Någon enstaka gång kan man ge dem det som godis, inte mer. Det finns dessutom speciellt Rått/muspellets i vissa djurbutiker, men de kostar multum. Ska dessutom kolla med en av våra eventuella sponso9rer om vi blir sponsrade med några sådana påsar som är på 1,350 kg till SVEMUS SM-utställning6/9.

Jo, jag blev förvånad för jag hade nån sån foderblanding en gång i tiden och pelletsen blev alltid lämnade. Men vad bra, då kan hon få det som godis ibland då. ^^ Ah, jag har hört talas om så'na pellets, men de är väl ersättning för vanlig 'blandmat' med frön och så, då? Det känns ju lite trist för mössen, smakmässigt isåfall. Så då kan de kosta multum, så köper jag annat - nyttigt och gott. x3 Sponsorer? Ahah. o_o *Inte så insatt i sådant*
Tack för svaret! =)
Mina flickor åt inte alls av de där speciella Rått/muspellets som jag betalade dyra pengar för.. dumma möss 
#3 du köpte nog FEEEEEEEEL pellets… finns ju pellets… och sen så finns det pellets… 
kanin/häst/marsvinspellets finns ingen anledning att ge dem anser jag, men muspellets kan ibland vara bra att lägga i buren när man ska resa bort några dagar
dock finns det många olika muspellets också - viktigt är att kolla att det är rätt! det ska vara framställt för laboratoriemöss.
Några länkar för att få lite hum om vad jag pratar om
Alltså jag köpte de där som ser ut som ljusbruna klossar. De skulle vara jääääääääääättebra så jag tänkte testa.
Orkar inte kolla alla länkarna nu men jag slutade hursom med dem. Har sedan dess ett hopkok av typ allt 
hur de ser ut säger ingenting - pellets ser alla likadana ut i stort sett… bara en riktig pelletskännare kan känna på lukten vad det är
SDS-pellets finns i a f att få tag i Sverige…
jaja…jag fick iaf en sorts pellets som inte var kivaa (trevlig på "lååååååååååångt bortom östersjön-ska =finska)