Småmuslingar *bildtråd*
Ni som har bebismuslingar kan väl visa bilder på små/unga små möss 
åh, men du blir ju sååå sugen då ju…

ah just. Men ja jobbar ju på d.. haha. Ni kan ju visa såna som e sålda å så… 
LOL du skön… nä nu får du skylla dig själv
å så en blå argente texel - ev till salu… 

Åh så sööööta
Bebisar e för goa…
Vilka sötisar! Kan man få för många möss? Jag kan i varje fall inte tänka mig ett liv utan minst en flock med möss!
Du får bra foton på rödögda möss, Grodan.
(*tihi* jag har en mus som springer under fingrarna när jag skriver på datorn
Hon vill se vad jag skriver förstår jag)
Det finns ju kameror där man ställer in i förväg mot röda ögon - tänkte dom på rödögda möss då? Hur går det, då blir det ju inga ögon kvar … *funderar tramsigt*
Ja, Theriss, du är vår allas musbebisfotograf!!! Älskar dina bebisfoton.
jadu, fijja, det här blir t o m jag "sjuk" av… jag vill ha större musrum NUUUUUUUUUUU!!!

Grodan: ge mej ge mej 

Men gud.. Nu vart ju jag helt sjuk jag med..
Såå söta.. Fastnade nog mest för första bilden du skicka in Grodan.. Kleopatras kull… Ge mig!!! :P
// Nathalie

jättefin elin! 14 karats guld? 
#19 Oooooohhhh så vacker!
Han är nåt speciellt han The Lion! *hjärta*
de är fina i den åldern - da mousebäjbis…
gaaahhh!!!! GE MIG MUSBEBBAR!!! 

blir heltokig av alla söta gulliga bilder 

Naaaaaw! om inte mina föräldrar hade lagt sig i, så skule jag också fött upp möss! jag ska göra det när jag blir stor, men jag klarar inte av att väänta!
alla muslingar!
Du kan alltid ta kontakt med någon musuppfödare som bor i närheten av dig och hjälpa denna emellanåt och därmed få träffa möss samt lära dig en massa. Som en slags praktik…
Jag själv uppskattar verkligen att ha studiebesök då och då. 

mm… jag bor i Skåne iaf, så det blir nog lite lång att åka upp till Stockholm :) haha, skulle älska att vara på studiebesök hos dig 
i skåne har vi Theriss - Sophie…
du får ropa till om du ska t 08 o vill komma förbi ![]()

klart jag skulle vilja
men vet inte om vi ska åka dit på ett tag… min kusin bor där men vi brukar inte hälsa på så mycket.. (i skhl då)
"Handfullen" växer. 
Tretton dagar idag. Här har de snuttkalas. Mamma heter Förgätmigej.
Varför kom inte bilden med? Här kommer den i alla fall, tror jag.
Nix, det går inte idag. Jag återkommer senare när det funkar. Nu ska jag ut i solen! 

eh näe… 
jag som vill se bääääbisar!!!

aaaaw :) <3
jag provar igen.
Varför går det inte nu, det har ju funkar förut? Jag sätter in bilderna i mitt album, och länkar dit istället.
http://mus.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=2b2a4e76-645e-4023-942a-954a30c11998
http://mus.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=eb0060f4-dadd-427d-9bd6-3303e989d4c1
och
http://mus.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=c17ef234-bad5-4d30-b6ea-34e558a5f824
Vad fina dina är, Theriss! 
Mina är 13 dagar på de sista bilderna.

Jättenuttiga små musar. De är faktiskt för himla goa när de är 1,5 vecka gamla och glänser i pälsen - satin eller ej - och bara soooover. ÄÄÄlskar Theriss foton!

_grodan: vad kallas den gråa mussorten? Blue?
_
om du tänker på den bild jag visade i tråd #3 så är den gråa där en blå

Fiiiiin!!!!!
min lilac argentekull ((L12)
Grodan, vackra, söta..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Oj, vad dammiga de va… LOL måste börja putsa av mössen innan jag fotograferar dem… haha… joo, men hade faktiskt en liten sminkborste till att borsta mina möss med förut, som jag fick av Gunvor Lundblad på en utställning… hederspristips! musborste!
digga sovstilen?

Ja är man trött så… *ler*
Är det "nya" bebor….
Lättast ta bild på djur är då de sover. Men ska man motionera matte så ska de skutta runt, springa runt *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3 o 51 vem är det … lite nyfis om det kan vara …. *ler*
Vi var ju så inne på det här med att bestämma kön förut och din sötnos till vänster låg så bra till på bilden "söthög…" Grodan. Är det en hona eller hane?
Precis, mandymoo, det är Colorina. Jag tycker ju att den bilden visar rätt tydligt könet på en hona.
Samma med det fotot Lisaisa, det är en hona. Ska se om jag kan förstora så man ser tuttisarna… 

Åhhh min lilla bebis *ler*
fotot i tråd 55 visar tuttarna rätt tydligt tycker jag
Ja, nu ser jag dem!
Hur gamla är ungarna på bilden?
De är 1,5 vecka sådär… skulle öppna ögonen inom några dygn
långhår & texel, 4 veckor gamla
Ååh den svarta! Eller silverklumpen! Sött!!
//frida
äventyrsmus. kärlek. hela den kullen var ljuvlig. jag måste sluta kika här :P
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Inte då Bellona, här kan du finna inspiriation och kärlek!
Ååå! va sööta bilder,, jätte fina bilder på jätte fina möss.. å en massa snygga färger å teckningar också, najs
Här kommer en bild på min mus när han va litn..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Två fina agouti flickor, tycker det blev så sött med svansarna å allt..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
So cute! En av ungarna syrran hade förut..
_
kanske inte så små musungar, men dom är ju så söta när dom ligger där och snuttar i sin lilla boll :)
_
Åh, vilka fina foto Odette!
Här några unga honor på 4-6 veckor
argente texel hona ca 3 veckor
samma argente hona med några syskon
svartögd röd texel, svensk & silver agouti satin korthår, 4-6 veckor gamla

Jag begär ingenting , men jag vill ha ALLT!! Guuud så söta man blir ju alldeles till sig
-Argente bebben i texel …jag blir så hagalen

#81 men Grodan vilka söta! 
//frida
en till torsten bebbs (obs! många hanar i kullen)

Åhhh har visar Torsten o han är mycket stolt *ler*….. fast ärligt så är han mer intresserad av att bli klappad på än att titta …..
Vilka färger…. o vad hade mamman för färg….
Men måste ju ge mig på en liten gissning - säkert fel…
Den som ligger längst fram (#85) är det en blue argente, satin?????
Jättefina! Åh vad sugen jag bliiiir..
//frida

ja vad har de för färg???Har en sådan ljus i min kull med vita tecken… de är så fina, men tror att de flesta är killar… får se
Hej grodan! urgulliga bilder på alla små musungar! ja bara älskar att titta på sma luddiga liv!!!
Modern är Morakullan´s Åkpåse, lilac argente astrex och ungarna är lilac agouti, lilac argente, blå argente… Några har pannfläck, några är släta, några är krulliga och några är satin… tror att några INTE är tan, men har jag otur är ALLA tan… 

argente texel och blå argenten fyfasen vad de är fina…Jag vill komma och hälsa på dig fort fort Gerodan 

har inte du musbebbs maddemusen? får vi se lite foton då? vilka är de stolta föräldrarna?

Jag kan försöka ta bilder imorgon, när jag sovit. Är ju på mitt jobb nu..
Dotter till Morakullans Ovaltine, Abagail och lille musen jag tog med från musträffen i Stockholm, nougat hanen. Pappan till bebbarna är en chokladhane som heter O´boy och är en sådan där super snäll goseklump…
Och ungarnas färger är så fina
….Är i popcorn åldern men poppar inte alls mycket…Stora är de också !
haha, näe, lusägg brukar väl inte finnas på så små bebbs? *fniss*

Så söta alla små är…. och helt utan socker *ler*
Jag kan titta på hur många bilder som helst *ler*
Grodan - mer Torstenbebbs… men framför allt vilka färger blev det *ler*
kan inte, har inget att ladda kamerabatteriet med… laddaren ligger på Gabriella… 

Attans… ring o hör om städarna lämnat in den på teminalen någostans…. har du tur så kan du hämta upp den….
Men du behöver ingen batteriladdare för att berätta vilka färger *ler*
Nä, så lätt var det inte. Glömda saker skickas till Helsingfors. Man får gå in på en finsk sida och anmäla det man tappat och så hör de av sig med en faktura ifall de hittat det man tappat och så när man betalat 4 euro eller vad det var så skickar de över det. Så om några månader kan jag kanske fotografera igen.
Har ju redan sagt vad det är för färger… och det är mest hanar…

Sorry *ler* Nu när jag tittade uppåt såg jag det *ler*
blå argente hanen är han satin?

ah, en krullig burmese… wiieee… men de säkert en hane
den släta kan vara en champagne, den vita satinen kan vara en himalaya? (ser lite smutsig ut på nosen) hihi
hur ser stamtavlan ut på dina bebs

Det är Morakullans Ovaltine som är mormor och morfar är Assar Nougat? satin långhår från Västerhaninge-Djurbiten…Mamma är svart kh och pappa är en choklad satin mus från min djuraffär här i Norrköping…

Vad spännande !! Vad skall de väga när de är ca 2 veckor?
oki… har du något foto på Assar?
Väg dem så vet du 

för ett tag sedan la jag in en rätt så stor låda, en sån som man har te i (vet inte riktigt hur man stavar)
och så la jag lite spån i den så får dom bädda hur dom vill och så .. men jag ville att mimmi ska ligga där med sina ungar, huset är litet, inte så litet båda får plats och ungarna m.. men jag tycker att det vore bättre om hon låg där i , när jag la ner det så vart musse jätte nyfiken *det är han alltid
*
men mimmi ville inte gå in där, jag tog bort huset i ca en minut, för att se om hon inte kunde bädda där, men då satte hon sig i skålen med mat och började äta istället 
men det är större där så när dom växer så kommer dom inte få plats. vet ej hur många dom är, när kan jag börja kolla på dom och se vad det är för kön ?

Dom är bra söta *Ler*

Theriss har du fått en ny kull nu? Eller är det gamla bilder?
#114 Men kära nån! vilken liten knodd… man blir helt mållös.
å bilden #115 hahaha.. ja höll på dö när jag såg den där lilla krabaten uppe till vänster, med foten sådär.. hihi, gu se sött!! 
_
den gamla hederliga bebistråden…
Vad är VD's bäbis i nr #19 för färg? :O Cream eller?? Jättefin!!

Argente creme, har fler här hemma nu, fast de är ännu ljusare, gränsar mot vitt. Blir dockl troligen mörkare med tiden.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#122 Älskar den färgen! :-*