Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 1392 ggr
[SarahOhrn]
0

Vilken petbox ska jag välja?

Till utställningen nu i september måste jag köpa fler petboxar för o få plats med mina möss… Men, när vi sist skulle h petboxar i storlek 2 trodde jag det va medium o köpte dessa. Men på PWSS står det att nummer två är storlek Small o nr 3 är medium. Vilken ska jag köpa?

[

http://www.pwss.se/home.php?cat=1221

](http://www.pwss.se/home.php?cat=1221)

Grodan
0

PWSS Small är rätt storlek - det ska vara 2 liter

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[SarahOhrn]
0

#1 Okej tack :)

[TrevorS]
0

Jag hade en sådandär fast jättestor med eremitkräftor. =)

Digitalis
0

Fast PWSS Small är väl snarare 5 liter?

Finns det regler/rekommendationer om petbox för utställning? Vart isf?

//frida

[SarahOhrn]
0

#4 Den låter lite liten för o va 5 L men jag vet inte sånt :p

Det står på Svemus hemsida under "utställningar" och nästa utställning så står det lite regler..

Digitalis
0

#5 Jao. Jag räknade på de angivna måtten men de avser knappast bottenytan där den är minst.

Hittade reglerna på sidan till slut. Får köpa på mig en ny sån där box helt enkelt. Slängde min gamla råttskruttiga.

//frida

[SarahOhrn]
0

Okej :)

Muszimba
0

PWSS Small är den rätta storleken för utställningar. Om man inte lätt får fatt på just den typen av bur, så är det helt okej med likvärdig bur storleksmässigt.

Grodan
0

#6 ska du ställa ut?

Grodan
0

joo, måtten på pet boxar är skojjiga… vart mäter man längd och bredd? upptill eller nertill?

[SarahOhrn]
0

Nån som vet var på internet petboxar säljs någorlunda billigt? :/ Det går ju knappt o hitta några begagnade och PWSS har jag presentkort på 200 kr och behöver 3 st där å det blir 150 kr. MEN då kostar frakten 110 kr i stället. :/ Lite väl dyr frakt alltså! Fan att do minte har någon runda ner till väst, bara till norge o örebro o sånt :(

Stephanie
0

#11 Jag ska också beställa från dem, och tänkte i så fall möta upp någonstans om det passar. Dock har de inga turer till Stockholm förrän i September ser jag nu… Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SarahOhrn]
0

#12 Okej ;( Trodde dom fanns i Stockholm?? Hit har dom inga turer alls så vet inte hur jag ska göra, tjänar knappast på det. Visst kan jag använda 200 kr på presentkortet men får se om jag lägger en annan beställning nån gång när dom kommer förbi Göteborgstrakterna (om dom nånsin gör det) eller köper nån annanstans nu .. :/ Hm hm svårt! 100 är väldigt dyr frakt, bara för man måste ha postförskott. Tycker det är lite dåligt att man inte kan få betala i förskott då o slippa dom 50 kr..

Stephanie
0

#13 Nää, de ligger en bit bort… Men jag ska höra med mamma om vi kan möta upp dom någon gång de kommer hitåt. I så fall kan jag ju hämta dina med, och ge dig dom på någon utställning?

Dock ser jag att de har utkörningen i september den 6:e - alltså samma dag som det är SM. Skrikandes

[SarahOhrn]
0

#14 Åhhh vad surt att det är samma dag som utställningen!!! :) Kunde ju vart några dagar innan så kunde jag tagit dom där på utställningen då jag behöver dom. Hehe.. Skrikandes

Stephanie
0

#15 Eller hur! Obestämd

[SarahOhrn]
0

#16 Ja, jag får väl fundera snabbt hur jag ska göra i alla fall :p Så jag har boxar till utställningen men måste ju bestämma mig 100% om jag ska dit också ;D Heheh..

Digitalis
0

Bromma Zoomarknad säljer sådana petboxar relativt billigt (jag betalade nog 80 kr för min).

Annars hittade jag ReptilLagret .

//frida

[SarahOhrn]
0

#18 Jo, dock har dom ingen nätbutik längre :(

Ska kolla in reptillagret :)

Digitalis
0

Frakten blev rätt dyr där också dessvärre :/

Om du har en större box att frakta mösslingar upp till Sthlm i skulle jag kunna ta en sväng förbi Bromma och köpa utställningsboxar till dig. Klart billigaste alternativet för dig skulle jag tro.

//frida

[SarahOhrn]
0

#20 Okej, det vore ju väldigt snällt förstås :) Vet någon vad dom kostar där, exakt?? Jag hör isf av mig till veckan då jag betämt mig om jag ska på utställningen :)

Digitalis
0

79 kr eller i värsta fall 89 kr. Jag har inte sett billigare förutom på nätbutik exkl frakt.

//frida

[SarahOhrn]
0

#22 Okej.. Frågan är om inte jag betalade 69 för mina i Söderhamn.. Ska kolla detta för i så fall kan jag köpa sjläv när jag åker hem =) Men på PWSS kostar dom 49 hade ju vrt riktigt bra men de jämnar ut sig med frakten då :p Fast iofs får jag 200 kr på presentkort o bara betala 60 kr då så ska kika runt lite =)

UlrikaD
0

Hornbach hade fortfarande billiga pet-boxar sist jag var där. Tror de kostar ca 50kr. Kollade ingen särskild storlek i och för sig.

[SarahOhrn]
0

"24 VARFÖR kollade jag inte det när jag va där :p Ja ja ska ändå dit o köpa en duna här den 25e så får kolla då! =)