Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 796 ggr
[SarahOhrn]
0

Prefix

Sitter här och försöker komma på ett prefix till mig själv och min hemsida där jag ska ha med mina djur, framför allt mössen och tänkt använda det när jag tar någon kull så småningom. Ja, inte registrerad då men som jag kan ha på hemsidan och sådär som jag kanske reggar i framtiden… Men det är ju så svårt!

Just nu har jag "Hälsingemusen" som överskrift :p Tänkte det ska ha nåt att göra med mitt namn eller där jga bor (eller ja, bodde.), inte Alingsås där jag or nu eftersom det bara är tillfälligt utan i så fall nåt med Hälsingland där jag kommer ifrån o förhoppningsvis flyttar till igen nästa år! :) Men Hälsingemusen låter inte så bra… :/ Och Hälsingeskogens som jag vill ha heter ju en gerbil o hamsteruppfödning där uppe.. Får man ta det ändå? :S

Svårt, svårt.

Mymlan
0

Folk skulle nog bara blanda ihop er två..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[SarahOhrn]
0

#1 Ja, det är ju det! :/ Damn att det är taget, hade vart perfekt…

Grodan
0

Ska vi bräijnstårma lite?

• Hälsingetösen´s
  • Sarah´s
  • Norrland´s (hehe)
  • Bollnäsan´s (hihi)
  • Hudik´s

något baserat på orten du är född på?

jag är född i Mora, samt köpte mina första avelsmöss i Mora: min uppfödning heter Morakullan´s

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
0

Hälsingeskogens hamsteruppfödning har lagt ner. Vet dock inte om uppfödarnamnet ligger vilande.

Ändå dumt att heta samma som någon annan redan har hetat. Folk kan ju lätt blanda ihop er. Jag har ju några Hälsingeskogare här hemma. (hamster alltså). Kan ju bli rörigt om två uppfödare heter samma sak.

[SarahOhrn]
0

#3 Ja tack! :p

Hudik's blir lite fel, men Bollnäs är ju därifrån jag är dock vet jag inte eftersom jag inte bor där längre… :p Hmm! Hälsingetösens, Hälsingemusen eller Sarahs är väl vad det står mellan hittills… ;p Men jag fortsätter brainstorma nån dag till!

#4 Ja, tyvärr är det ju så.. :/ Hade vart ett perfekt namn annars.. Fast den hemsidan hon har är ju nerlagd också och är ju olika djur så jag får se kommer jag inte på nåt bättre så kanske..

Nu kom jag på nåt. Ödmårdens. Det är "området" jag är ifrån på den lilla orten som kallas Ödmården från förr i tiden, typ. Eller Hälsingejäntans. :p Tänkte även ta Fäbojäntan men jag kom fram till att googla på det kan ju komma upp en hel del olämpligt…. Så jag tror inte det!

Denna kommentar har tagits bort.
Vattnadal
0

Ödmården ÄR ju Hälsingeskogen! Det är skogen som man kom in i när man lämnade det civiliserade Sverige och fortsatte norrut. Pilgrimmer på väg till Nidaros passerade där.
Det levde rövare i skogarna, Stigman Sote är den mest kände av dem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[SarahOhrn]
0

#9 Ja, precis. Det va ju det jag menade! Heheh ;p Bara att jag inte har hundra koll på det längre men nu när du säger det så! ;D Huuuur många berättelser har jag inte hört om detta men nu va de helt borta haha.

Har en massa saker om Ödmården hemma, skog har ju vart en stor del av de innan. Så det kanske hade vart nåt… .:p Och då heter jag inte samma sak som den andra som heter Hälsingeskogens..

[SarahOhrn]
0

Fan ödmården funkar inte bara för där jag ska ha hemsidan kan man inte ha Å Ä Ö i överskriften…. >< Endera får jga leta mig en annan sida (fast gillar denna) eller så får jag byta till "The paws" eller "Paws" = tassar. Det är ett internt skämt här hemma, där jag använder "The paw" väldigt ofta närj ag uttrycker mig hahaha. Så dt vore iofs rätt kul oså passar det ju små mustassar :D

Ska fundera på saken!

Digitalis
0

Jag tycker att det skulle vara fint om du hade ditt namn. När kretsarna är små blir det väl ändå så att man oftare pratar om uppfödarna vid namn i vilket fall?

//frida

[SarahOhrn]
0

Nja, känns ändå lite trist o heta "Sarah's uppfödning" typ. Eller "Sarah's möss", då käns det nästan för vanligt i stället så folk inte vet vem man är liksom…

Jag kallar t ex fortfrande Vattnadals för Vattnadal när jag pratra om uppfödningen men sen henne kallar man ju Elin…

Terato
0

Fasiken, jag tyckte Ödmårdens var väldigt fint.

Förresten, vad heter du i efternamn? Något med Örn? I så fall kanske du skulle kunna hitta på nåt namn utifrån det?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[SarahOhrn]
0

Ja, det lutar åt Ödmårdens! :)

Jo, jag heter Öhrn.. Men känns lite trist och lite för "skojigt" att heta Öhrnens t ex ;p

Terato
0

Ja, men Ödmårdens är ju rätt likt Öhrn och så okmmer du därifrån så det känns ju logiskt att heta det, tycker jag! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Eagle´s är ju en engelsk version av Öhrn´s. Det är ingen som haft det i Svemus som prefix.