Här är Pikadjuret!
Jag skrev om detta lilla underbart söta djur för ett bra tag sedan, det var nog i början av mitt medlemskap här =o)
De finns inte på så många ställen på jorden. Den är såååå söt =oP
Detta djur går rakt in i mitt hjärta =o)

men hallå….kollarå =oP

Ojojoj så söt… 

Söt som attan!

Otroligt söt!
Men så söta de var! Jag blev dessutom imponerad av deras förberedelser inför vinter! Men som de lät ;-)

Gaaah, jag trodde nästan att det var en bojkott eftersom detta inte var en mus, ha, ha ;oP
Ja, de låter en hel del och förbereder inför vintern rejält =o)
De är även smarta. De plockar extremt giftiga växter bla. för att giftet funkar som ett konserveringsmedel och håller långt in i mitten på vintern och då är giftet nästan helt utsöndrat ur växten så den blir ätbar för Pikan =o) Smart va?
Kramen och gonatt till er alla!
snabba jäklar… hur snabbt springer de per km?

Ingen aning =oP Men de är gulliga tycker jag. Man ser hur deras päls svjar till i vinden och de ser ut att vara MYCKET mjuka och lena =o)
Kramen!
Åh, pipharar.. De är så söta!

Ja, visst är de =o)
De ser ut som små sagodjur tycker jag =o)
Piper gör de dels för att varna och för att inmäta mark =o)
Kramen!
pippharar… piper o pippar… haha

Den var bra Mandymoo =o)
Jag har bara hittat ett enda foto där Pikan är ett husdjur (den sitter i en bur). Har för mig att på några ställen i världen har de den som det. Den är ju som sagt snart utrotningshotad =o(
Jag skulle definitivt vilja ha en Pika som husdjur, men den ser bättre ut i sin naturliga miljö faktiskt =o) Och där ska den stanna enligt mig =oP
Grodan…….piper o pippar gör ju människor oxå ;oP