Brist på mjölk?
Min mus hona födde ca 12 ungar i förrgår natt,
Men hon började äta på dom,
hennes mage hade inte förändrats,
är det så att hon tog död på dom bara för att dom inte skulle svälta, för hon hade ingen mjölk..
Varför kommer det sig att hon inte hade mjölk, jag gav henne mycket proteiner och olika sorters mat..
nyfiken!! / Sandra
Mvh Sandra, Chico, Chiquita & Lady (:
Hon hade ihjäl dem pga hon fått för lite proteiner, kan oxå bero på det var nå fel på ungarna *hon ser men vi ej kan se*, Kan bero på hon var stressad o nervös och att människor var o ska kolla o peta hela tiden för de är oroliga får de mat etc etc.
Mjölk får de i o m man ser vit fläck på magen o den fläcken är inte liten. Det är efter det man får gå efter om de får mat eller ej..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tack så jätte mycket för svaret!
Jag var verkligen jätte orolig för henne så jag kolla till henne kanske 2-3 gånger om dan under hennes dräktighets tid, jag kollade så hon mådde bra och om hon hade bra med mat , hon fick kött och grönsaker m.m.. jag håller nog med dig där att jag var där för mycket och stressade henne.. jag förstår att hon åt på dom som va svaga, men att hon gick på dom starka det fattar jag inte .. det måste ha varit för att jag va där för mycket :/
#2 En stressad hona ska man låta vara ifred och hon måste få lugn och ro. jag kollar bara ungarna då jag ger dem mat och vatten. Med stressad hona så tar jag ett redskap för peta undan lite i boet så jag ser tar aldrig med mina händer. De du säger var starka det kanske de ej var honan ser felen långt innan vi upptäcker dem.
Bättre lycka nästa gång.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Okej! Tack så mycket :)