Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 535 ggr
felicia091
0

Högstadiet

Jag har precis börjat högstadiet usch vad jobbigt det är men alla sena dagar min senaste dag är kvart i fyra.

[Thiah]
0

Högstadiet kanske verkar hemskt men gör man läxorna så är det ganska lätt.

Försök kämpa genom det fast det är trist och jobbigt för det lönar sig i slutet (vet att alla säger det men det är sant tro mig. Jag skolkade massor och det gjorde att jag som 20 åring fick gå om skolan…bah Tungan ute)

Reicha
0

Det är väl alltid olika för olika människor men jag märkte att om man hittar många bra vänner går allt det där andra som en dans. =) Fast då påstod jag alltid att vänner var onödigt och ville vara en ensamvarg. ;P Men vänner kan vara en stor tillgång. Då behöver det inte vara så trist och jobbigt heller, och de dagar som faktiskt är det blir bättre. ^^

Långa dagar är ju astrist, jag tycker inte ungdomar borde gå längre än till tre - och absolut inte till tre varje dag (vilket jag vet många som haft). =/ Man blir slutkörd och både sjuk och skoltrött fortare då… tror jag iaf. Du får se till att spendera rasterna så bra som möjligt! ;)

Du ska se att det går bra! Lycka till!

[Thiah]
0

ah fyra är helt okej att sluta. Tyvärr kan det bli värre i gymnasiet.

Jag hade dock bara ett litet gäng vänner och ännu färre nära vänner och jag klarade mig fint. För mig kvittade det eftersom vännerna ändå inte fick mig att gå i skolan.

Reicha
0

# 3

Som sagt, alla är olika. Jag slutade skolan pga bl.a skoltrötthet, vilket var bla pga för långa dagar och för itnensivt och skulle aldrig klara det nu heller. ^_^ Sen har jag vänner som tyckt samma sak och andra som varit helt tvärt om.

Jo men visst, jag hade bara två vänner, över huvud taget. Men de var bra vänner, som motiverade mig att gå i skolan och alltid ville mitt bästa. Så, bra var väl det egentliga nyckelordet. Snarare än många, som jag också skrev. ^^;; Man kan ju ha massor av vänner och så gör det det samma. Och sen varierar det från person till person.

;P T.ex. har jag aldrig någonsin gjort mina läxor. Alla är olika.

Reicha
0

(Gah, såg nu att det där såg helt passivt agressivt ut. o_o; Det menade jag inte alls, lite trött bara tror jag. ;) )

felicia091
0

Okej tack för alla råd

[Thiah]
0

#4-5 ingen panik Skrattande