muspresentation: sötmus.
Färgstudie i närbild.

Det är inte lätt att se "färgen" för hon är samtidigt så mörk. I vissa ljus ser hon t.o.m. svart ut. Hon är klart tickad i alla fall.
Mörk choklad tickad … det blir ju bara cinnamon. Fast … hon har också c(e) i sig, så det kan ju vara någon variant "utanför schemat" så att säga. Jag har ju några sådana.
Alltså, agotui-varianter kännetecknas ju av det röda bandet på varje hårstrå, medan c(e)-genen bleker bort rött. Så vad blir hon? Antagligen ingen namngiven variant.
Jag vet faktiskt inte alls.

Den var vacker =o)
Kramen!
På min dator ser hon ut som choklad…
i min dator ser hon ut som en vanlig agouti! satin påverkar ju färgen och på agouti är det aldrig en nackdel med satin!
Jättefint tecknad. Jag känner att jag vill ha tecknat snart… bläh, nääää… fasiken… grrr
Ja, okej, jag tror på agouti. Med c(e) som tagit bort de röda hårstråbanden… För det är de som saknas, ändå syns det att hon är tickad.
Hon ser "lustig" ut i färgen som sagt. Ibland agouti, ibland choklad, ibland svart, ibland grön … och oftast skiftar hon i allt samtidigt.
Joådå, grön med (det har jag sagt förut också). Fast det är visst ingen mer än jag som ser det… jag är garanterat inte färgblind, det måste vara nåtot annat, med pälsen eller mina ögon…
Hon e helt underbar!!!
Hon kommer att vara till salu så småningom…
… men inte än.
Och hon säljes endast till extra-ordinärt gott hem, om hon över huvud taget kommer att flytta.
Hon är tyvärr lite "nervig". Jag får så olika ungar i mina kullar. Några är nyfikna och kolugna redan från början, andra är livrädda från början. Några vänjer sig mycket snabbt att uppskatta männskor, andra tar tid på sig. Denna lilla koketta dam tar tid på sig.
Väldigt vacker. Och så satin till råga på allt!

Ja en riktig skönhet.. :D
// Nathalie

otroligt söt!!

Ja o minst lika söt i verkligheten *Ler*