Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 740 ggr
Stephanie
0

September-musen | September mouse

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 24/8!!!

Mouse of the month; September!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 24 of August!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 24/8. (omröstning pågår sedan under 7 dagar, fram till den 31/8)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!

August-mouse|Augusti-musen

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Vattnadals Nöttårta, aka "Tårtan". Go liten dam som gärna sover och äter större delen av tiden, vilket väl syns på hennes väldigt goa pussmage - som hon inte alls gillar att bli pussad på till hennes stora förtret… Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Pimu
0

De här är "Chiaros" cinnamon texel, som kommer från min egna uppfödda kull C - Kullen

Han är en riktig mysbulle o fyller 1 år idag .. 09.08.18
han älskar att gosa o ställer sig på bakbenen när jag kommer i närheten, så jag ska ta upp honom ..

.. o priser han har fått från "Minnesutställningen 2008.11.01":

A - Pristagare
Bästa PET - 2:a pris
Manligaste hane
Bsta mus uppfödd av ägare

Honolulu
0

Datamus…. Skrattande 

Här är Socker. Hon är en söt liten pew-tjej.

Trots att hon nästan är 8 månader är hon fortfarande en lika liten tjej som när hon kom till oss. Hon är en pigg och nyfiken tjej som älskar att vara ute och klättra i soffan och undersöka allt som går att undersöka.

Det syns kanske på kortet där hon självklart måste fram och undersöka kameran, men det blev ju en bra närbild (tycker jag iaf…)Glad

Grodan
0

#3 Hon ser ut som satin! jättefin!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Honolulu
0

#4 Tack! Och japp hon är satin. Glad

Grodan
0

Vart kommer hon ifrån?

Honolulu
0

Hon kommer från MalinMalin…

Evelyn
0

Detta är Aurora, min favoritflicka, om man får säga så..! Flört
Hon är från min egen uppfödning och är så jäklarns go! Skrattande Hon är den enda tjejen jag sparat ur "avelskullen" (har tagit 2 st kullar, en till min tilltänkta blå tan avel och en egentligen "på beställning" där köparen dock ångrade sig..). Hade tänkt spara 2 st flickor, men ena damen fick flytta till Anne-Marie (amaira) istället Flört
     Denna flicka är i alla fall nu ca 5 månader gammal och jag är fullkomligt förälskad i henne! Hon är så otroligt go och också otroligt snygg, om jag får säga det själv! Flört Hennes vackra färger (riktigt svart och djup tanfärg!) gör sig inte riktigt rättvisa i denna bild pga av det starka sidoljuset, tyvärr.. Annars speglar denna bild henne exakt som hon är. Hon är nämligen precis så söt och go som hon ser ut att vara! Skrattande

Grodan
0

men nääääääääääääää, evelyn!!! det är black tan förbud denna månad!!! grrr

Evelyn
0

#9 haha, men det är ju de enda jag har bra bilder på? Förvånad 13 av 19 möss här hemma är black tan och 2 av dem som inte är det har jag redan tävlat med ;P Men jag loovar dig Grodis att jag ska försöka fota någon med annan färg till nästa gång! Kanske får bli din Kvantum? Skrattande

[Frida1761]
0

#1 jätte söt XD

felicia091
0

Här är mitt bidrag. Det är Tess på bilden som idag inte är i livet för hon dog i en bur olyckaGråter

Stephanie
0

#12 Tyvärr är det försent att lägga upp bilder idag… Obestämd Sista dagen var igår.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal