Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 339 ggr
mandymoo
0

Några kvällsbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

från våra lilla mysstund då jag ändå städa burar *ler*. Och titta några bilder går ju till o med att se musen på …. och jag tänker INTE avslöja att allt som allt så tog jag kort på alla mössen o det var över 300 st när jag var klar…. det här var dom som gick att se på *fniss*

Först… Morakullan´s Index - Toffee

mandymoo
0

Våran lilla Trollunge

Morakullan´s Jerobix - Pyttan

mandymoo
0

Och sen självklart våran fotomodell o skönhet …

Som fjäskar o pussar lite på mormor - sneglar lite åt tjejburarna o undrar varför mamma får gå på fest ikvä… så varför fick inte han ha det????

Torsten….

mandymoo
0

ina o hennes dotter

Morakullan´s Freudilena o d-kullen (har inte namnet i huvudet)

mandymoo
0

Sen en Lina son… söker nytt hem *ler*

mandymoo
0

och en till *ler* - han vill också flytta

mandymoo
0

Och sen sist min myskille…. fattar inte varför det aldrig blir bilder på honom … eller jo han sitter alltid på mig… helst i huvudet o putsar mitt hår *ler* inte gnager av utan putsar noga…

Han är så otroligt go o håller hela tiden reda på mig med blicken… o han är MIN han väljder mig före dottern *Ler*

Eros…. Vattnadals Eros

mandymoo
0

och igen

mandymoo
0

och sista

Lotta_A
0

Möss är alltbra söööta :D

mandymoo
0

Jo för söta *Ler

amaira
0

Eros är jättefin! Och din nagel är vacker! Och titta, Torsten har blåa ögon!!! (det är ögonen Harmoni faller för i första hand, har hon sagt mig i förtroende Flört)

Gud så söt han är Torsten i din hand! Och där ser man verkligen hans blå ögon.

Sedan är de förstås störtsöta allihopa, och dina bilder är fina.

Att flertalet foton får kastas, och de bästa sparas, det är ju så det ÄR, och är den stora fördelen (och lyckan) med digitalfotografering. Så gör till och med de stora fotograferna, så inte "avslöjar" du något Flört.

Möss ÄR rikedom. Och lycka. Kyss

mandymoo
0

Ja *ler* Möss är rikedom…. så just nu är jag lite för förmögen … delar så gärna med mig *ler*

amaira
0

" delar så gärna med mig  "

hahaha - sorry smilie . Klarar inte av att bli rikare. smilie

mandymoo
0

Nej tänk att man kan säga så *Ler*

Det värsta är att sen när dom ska iväg så tvekar man … dom är ju mina *ler*

amaira
0

Och jag som har en så stark vilja inom mig, att inte ha "för många möss"!!!

För mig blir det inte längre "roligt", om jag inte klarar av (hinner och orkar, med glädje och inte av "måste")att känna att jag har en personlig relation till varje individ av mina möss.

Jag har inte ens särskilt svårt att göra mig av med dem. Tvärtom blir jag GLAD när jag finner en BRA köpare som jag vet att de får ett bra liv hos. Själv kan jag ju inte ge dem det, om de blir för många.

Det funkar så för mig, så länge jag vet att jag själv väljer "mina favoriter" och ger mig tillåtelse att ha dem, det är jag som väljer. Om jag "inte vill", så behöver jag inte. (inte vill göra mig av med alltså)

Jag vill faktiskt inte ha alla möss. Skrattande Konstig typ jag är va!

mandymoo
0

Nej då inte alls konstig… hittar jag bra hem *ler* så kan jag glatt ge bort dom - det är viktigare än allt annat … men jag oroar mig för att dom inte ska komma till bra hem…

Jag har ju fördelen här att vi är 2 som gullar med dom o vi har konstigt nog oftast olika favoriter … eller kanske man ska säga… dom väljer en av oss… sen anpassar man sig *Ler*

Vet att jag aldrig kommer att ha så många så att jag inte hinner med… men gärna några under det antalet *ler* så som du skriver det blir mer personligt…. just nu är det några pojkbebisar som borde få flytta… ialla fall 5-6 st…  så jag måste helt enkelt lära mig kulla när dom är små *ler*

amaira
0

Ja … det behöver man faktiskt …Ledsen

Elyria
0

Suck… Kulla… Jag var ju så bestämd inför den här kullen…. Men de är ju så goa - inga ögon ännu, men så söta… Är fortfarande inte helt säker men tror att det är 7 av varje…

lothus1
0

Vilka fina musisar du har =o)

Jag vill ha fler, men mitt terrarium dröjer. Försöker leta på annonser, men vissa har sådana priser på dem att man bara storknar *s*

4000 för lite glas?! Nähhäää du….det lägger jag inte ut.

Jag har ett på gång som är 95x50x40 för ca 1500, alldeles lagom pris för ett sprillans nytt riktigt terrarium med skjutdörrar och svart ram och luftgaller/nät.

Kramen =o)

mandymoo
0

Glas är dyrt *Ler* Vet det efter att vi byggde akvarium o terrarium själva…

så bäst är ju att hitta någon som bara vill bli av med det för att det står ivägen *ler*

mandymoo
0

#19 Hur många vill du ha *ler*…. vikan nog skrapa ihop några till dig ;)

lothus1
0

Ha, ha, nu får jag hålla mig tills terrariet kommer ;oP

Har lite på G med Mymlisen =o)

Men om ni menar terrarier så är ni varmt välkomna att komma med dom ;oP

Kramarom!

mandymoo
0

Ja men som du skrev … de flesta terrarium man hittar är så dyra… men jag tänkte att du kanske ville ha flera … i rad *ler*

Vattnadal
0

# 18 OM man bestämmer sig för att kulla, måste man göra det tidigt. Ska jag tex inte spara några hanar alls, av någon anledning, så tar jag bort alla hanar på en gång, redan de första dagarna. Man måste göra det innan de får päls, öppnar ögonen, blir för söta, får personlighet, för då KAN man bara inte!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Jag har inte ens kunnat då….

Måste fråga dig Elin… visst är han fin Eros *ler*

Vattnadal
0

Japp! Ibland ångrar jag att jag inte behöll honom. Han var ju bäst i temperamnet av bröderna. Fast ibland är det ju bra om någon annan har bra möss oxå… Glad

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Ja jag är glad att han bor här… han är så helt underbar *ler*

lothus1
0

Japp, vill ha en hel vägg med bara terrarier med möss i =oP

Det är bara terrarierna som saknas *s*

amaira
0

#28 Vilken tur att det inte är väggen som saknas. Förvånad

mandymoo
0

Här kommer en liten kvällbild… dottern mös med alla 9 bebbar .. så mysigt att ta upp dom o bara pussa på dom allihop…

tar tillbaka min tråd ;)

Rymdkanin
0

vilklen söt torsen ^^Glad

mandymoo
0

Torsten ja han är våran kille han *Ler*

lothus1
0

Eros e en söting =oP

mandymoo
0