Hämtat en Tjockis
Idag blev jag in ringd till min djuraffär, dom hade en höggravid mus hona, så nu har jag fått hem henne, tog med en burkamart som sälskap åt henne. Det var tur jag tog den tösen för efter närmare titt är nog hon också gravid. Flottiga är dom också, nån som vet hur man blir av med flottig päls?
En bild på den extremt tjocka tösen, några gissningar på hur många ungar?:
Hälsningar Malin
Hur kommer det sig att dom ringer dig?? *nyfiken*
#2 Är den riktigt frisk? eller lurar fotot en..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#3 Det är våran deal, blir det olyckor hoppar jag in och reder ut dom.
#4 Hon är pigg och go dock väääldigt kelen :)
Hälsningar Malin
#1 om hon har ljus mage är hon blue tan, annars bara blue
det flottiga är tecken på ohälsa, typ virus el bakterier, samt även smutsig miljö o dålig utfodring…
jag tycker du ska hålla dessa avskilt från dina övriga gnagare - nu kanske du redan är noga med sådant, men jag vill i a f poängtera det extra i o m att du åkte och hämtade honorna på zoobutiken i en handvändning. Det kan ju faktiskt låta som om du gjorde en inte så väl genomtänkt sak (impulshandling) och andra kanske följer exemplet men istället kanske inte alls är så väl förberedd som du ev är…
Den däktiga honan ser ut som Blue tan/fox. Burkompisen ser ut att va Silver fawn.
MVH Botvidn.
#6 Tack för omtanken, men dom bor separat från mina egna djur. Jag har ett eget rum för dräktiga djur/djur med ungar från butiker. :) Dom har fått dåligt foder ja och bott trångt med andra möss. Nu har dom det stort och bra med massor med god mat, dom verkar tro dom kommit till himmel riket. :)
Det flottiga på pälsen har redan börjat försvinna, sakta men säkert.
Det är ganska ofta jag kör och hämtar djur "i en handvändning" på detta sättet. Som jag skrev tidigare.
Då är hon Blue tan, hon har beige/vit mage.
Hälsningar Malin
ang dam nummero två så är hon som botviden nämnde någon röd/gul sak, förmodligen baserad på dominant yellow… svarta ögon - röd el gul, röda ögon - fawn
#5 gud vilken bortskämd djuraffär som har dig. dom uppskattar dig hoppas jag :D
#9 Hon har svarta ögon :)
#10 Haha ja det kanske dom är :) Jodå uppskattar mig gör dom, dom är alltid lika tacksamma allihopa :)
Hälsningar Malin
"min zooaffär" gör jag tvärtom med - de får djur från mig 

#12 Samma här. Säljer till båda gamla jobben om jag har och de behöver. Det finns fortfarande underbara möss på brynäs zoo, kan jag tala om. Avelsdjuren härstammar från mig och Grodan.
#8 Jag antar att du menar att du har eget rum för zooaffärsdjuren, så att du inte har andra dräktiga djur i samma rum.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#13 det var bra när du jobbade på brynäs zoo - då kunde jag alltid slänga över lite osålda hanar till dig… 

#14 Jo, jag saknar det massor. Visst är det kul att ha ett jobb där jag tjänar lite mer och har halva ressträckan, men konsum är inte riktigt samma sak…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
hihi… konsum… så anti-elin lixom 
#13 Det var ju det jag skrev ;) "för dräktiga djur/djur med ungar från butiker"
Jag säljer också till butikerna :)
Hälsningar Malin
Mellan klockan 11-12 idag fick hon 12 stycken bebisar :)
Hälsningar Malin

12 bebbar^^ grattis
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
#19 Om jag räknat rätt ;) Tack tack :)
Hälsningar Malin
;usig. =)