Färg .. m.m Hjälp?
ojojojoj så söta, gud nu vart jag tokkär…! 
Popcorn är ju lite extra söt ;)
Men färger är jag jätte kass på när det gäller möss ;)
Hälsningar Malin
Nemesis är pink eyed white korthår. Popcorn ser ut att vara en dålig even. Texel? Färg svart kanske? Vad Misfit skulle kunna ha för teckningsbenämning har jag ingen aning om..
//frida
Even ska ju ha matcande fläckar på vardera sida, så jag tycker att Popcorn är en rätt hyfsad even. Misfit teckning ligger mer åt varegatedhållet tycker jag.
MVH Botvidn.
Tack för dessa svaren.. Ska fixa bättre bilder idag. dessa bilder är inte så jättebra. men nu måsta jag först åka och jobba :P dagisbarnen behöver leka lite ;)
// Elin B.
#5 Med dålig syftade jag på att det snarare är mörka sammanhängande fält istället för fläckar. Matchande fält har han ju!
//frida
#7. Jo, det förstod ja.
#7 Dom är flickor alla tre :)
// Elin B.
#0 + #1 Vilka fina foton! Ser ut som om de sitter i en frukosttallrik, flingor o mjölk… hihi 
Haha ja, det har jag inte tänkt på
:P
// Elin B.
oj haha det blev jättestort
oops
// Elin B.
putt
// Elin B.
Misfit går som Capped - fast det är inte Standardiserat i SVEMUS. Genetiskt är hon nog ss - dvs en variant av dutchgenen, genen som ger många olika teckningar som even, dutch, broken, berkshire, bläsad mm.
vet du vad Popcorn går som ? Blev inte jätteklok på svaren från andra..
// Elin B.
Ser inte riktigt hennes färg (den kan vara svart eller väldigt mörk agouti), hennes päls är så yvig - i #0 ser hon dessutom lite tunnpälsad ut - men gissar på färg agouti och teckning even päls texel, dvs agouti even texel
ok ska se om jag kan fixa en tydligare bild på henne
Tack så jättemycket :D verkligen!
// Elin B.
tja, är hon en ung tös så kanske hon behöver byta till vuxenpäls innan vi kan säga något säkert (och ifall hon har skabbkvalster kanske åtgärda det - nu inte sagt att hon har det, men det är ju väldigt vanligt att möss har det tyvärr, dock är det lätt åtgärdat… de ser ju för övrigt fina ut i päls o ögon o hull så det är nog ingen fara. Bara det att jag såg i #0 att hon var/är lite tunnpälsad)
ser nu att Misfit saknar ena örat… är det sant? vad har hänt?