Mus som kräks
Ja som rubriken säger. Såg att min lilla Tortilla satt och hulkade när jag kom in i djurrummet förut. Det stack ut som nån gulaktig klump ur munnen på henne. När jag kollade en stund senare var den borta. Men hon har nu suttit och hulkat länge som att det är nått mer på väg men inget händer.
Hur vanligt är det att möss kräks?
Undrar om det är så att kroppen håller på att lägga av för att hon är gammal? Hon är ju ändå nästan 2 år och har fått några kullar.
Ja, kan ju va att hon är gammal. Men du bör kanske ta henne till veterinären…
Det låter nästan som om hon satt i halsen eller nåt… Tror inte att möss ska kräkas…

Mvh Stephanie 

Nej, varken möss eller råttor har väl kräkreflex?
Stackars liten :(
//frida
Ne det va det jag undrade. Nu ser det mest ut som att hon har svårt att andas. Hon har som nått mjölkagtigt vitt runt munnen och det rann ur ena ögat med…
Det knäpper/klickar som när hon andas. Verkar ju som att hon satt nått i halsen eller nått.
Usch förstår inte alls vad det kan va. Sambon är jätteledsen han sitter med henne i knät nu.
Liknande symptom hos råttor har tydligen visat sig vara lunginflammation.
//frida
#4 Det låter lite som mycoplasma..

Åk in med henne till veterinär genast.

Går det inte att pilla bort det som sitter fast i munnen på henne? Om något sitter fast… om det är superbråttom. Men håller med #7
Oj, detta låter inte bra. Jag har då aldrig sett eller hört talas om detta. Hoppas du får tag i en bra veterinär som kan hjälpa dig.
Har glömt gå in här och skriva. Fick inte tag på nån veterinär jag kunde ta mig till. Men dagen efter mådde tjejjen bra och är nu som vanligt igen.
hon har du kutterspån? hon kanske satte det i halsen eller något?