Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1278 ggr
fiffiluren
0

Nu är det nära

Kom upp och hittade Spindel utanför huset, hon satt bara med allmänt matt blick och kändes kallare än vanligt när jag tog i henne. När jag sedan höll i henne var hon lugnare än vanligt men vill ändå inte sitta still. Dessutom kissade hon på mig, det har hon inte gjort på flera månader. Finns det något jag kan göra för henne nu, för att hon ska ha det så bra som möjligt, jag har faktiskt inget hopp om att hon blir bättre.

Hon är född 6 april 08 så hon är 1 år och 5 månader. Hon har en del knölar, på svansen och på magen, så jag misstänker cancer/tumörer och att hon har fler innuti kroppen. Hon mådde bra i går och åt som hon brukar.

Vattnadal
0

Känns det som att hon inte vill vara med längre är det bästa att låta henne somna in. Kontakta en veterinär om du inte har någon i din närhet som kan hjäkpa dig att låta henne somna in humant.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fiffiluren
0

får väl göra det om hon inte blir bättre, hon verkar piggare nu dock, klättrar runt i buren och gör som hon brukar. Kanske hade hon bara en svacka i morse…

Dressan
0

inte lilla spindel =/ hon som är så söt och fin :( lilla plutt.. hoppas hon blir bättre

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Grodan
0

Ja, hon är verkligen en supersöt mus! Men vi skall alla den vägen vandra.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fiffiluren
0

jo, jag vet, det var så sent som igår jag pratade med mamma om att hon börjar vara gammal.

Men jag kommer hålla er uppdaterade hur det går med henne.

fiffiluren
0

hon verkar piggare idag, och hon var som vanligt i går kväll när jag hade ut henne.

[Emmla]
0

kan du ta ett kort (ett kort där man ser knölar och sånt)

fiffiluren
0

kan prova, hon slingrar sig ganska ordentligt. Och min kamera är inte den bästa.

[Emmla]
0

försök…

fiffiluren
0

ska ta syrrans kamera, den är bättre än min

[Emmla]
0

ok…

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lite bilder på henne

Man ser knölen ungefär på mitten, det var svårt att se hur bra bilden blev på displayen så bilden kan vara lite syddig. Den här knölen har hon haft ganska länge (över ett halvår om inte längre, har det noterat nånstans men har inte letat reda på det), och för ett par månader växte den lite till och stannade igen.

fiffiluren
0
fiffiluren
0

hon har en annan sorts knöl, ser nästa ut som en finne, på överarmen, har haft den ett tag, den verkar klia lite grann. Men den växer inte eller nåt

fiffiluren
0

och hon har en på magen som har vuxit lite grann, förut hade hon två men den ena försvann. Den syns lite till vänster i bild som en rosa fläck, hon tyckte inte om att jag tog henne i nackskinnet en stund men det var ena sättet jag kunde fote hennes mage på

fiffiluren
0

#16 hon är bara lite tunnhårig i armhålan, och kameran har kommit åt lite fult så det ser ut som om hon är kal, men det lovar jag att hon inte är

[Emmla]
0

bilden var bra

vad fin hon är!

hmmm kanske en vårta

fiffiluren
0

det kan det ju förståss vara, dom brukar ju klia lite grann va? Knölen på svansen är hon inte ett dugg srörd av, den tror jag är en tumör, men den ferkar vara godartad då hon bara har den.

Tack :) jo hon är supergullig

[Emmla]
0

hehe det där var ätt skämt, jag kan typ inget om möss, jag är inne här för att jag vill skaffa möss men har inga ennu, det kanske var en vårta i af

Grodan
0

På kroppen har hon vårtor. Tycker det är lite märkligt att hon har så mycket som 3 st. Ja, vårtor kliar lite. Eller… de kliar på dem i a f. Vårtor är virus som klassas som hudcancer, men absolut ingen orsak till dödsfall. På olämpliga ställen kan det dock bli en orsak till avlivning om man inte kan få bort dem på bra sätt. En del veterinärer kan bränna bort vårtor på möss.

Den lilla utbuktningen på svansen borde inte vara något problem, brukar inte orsaka någon smärta eller problem vad jag vet. Tumörer trivs bäst på själva kroppen.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fiffiluren
0

#21 Ok, då vet jag. Hon får nog leva med vårtorna då hon är såpass gammal. Nej, hon verkar som sagt inte ha några problem med knölen på svansen dessutom växter den väääldigt långsamt. Så den behöver jag nog inte oroa mig förrän den blir riktigt stor.