Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 600 ggr
mandymoo
0

Köpa ny digitalkamera

Min gamla som är precis över 1 år och garantin inte gäller längre, la av härromdagen.

Nu fick jag lite extra pengar i födelsedgspresent idag, som jag inte alls räknat med. Men som gör att jag funderar lite på att eventuellt åka och köpa mig en kamera. Annars hade det fått vänta tills feb-mars eller så.

Men nu är frågan, vad ska jag köpa, har inte råd med någon dyr avancerad modell, utan nu får jag nöja mig med att "bara" ha en. Så har ni andra provat någon eller vet att något visst märke o modell är bra ge mig gärna förslag.

Ska ligga på max 1500 kr helst  runt 1000 kr.

Mymlan
0

Kolla på www.netonnet.se de har kamera för inte så dyra pengar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

Jag har varit där och tittat, och på alla andra ställen så det var inte så mycket var jag kan hitta dom.
Utan lite mer om någon har en som dom kan rekommendera. Har haft sån otur med dom jag har haft som bara gått sönder.

Så jag vill höra att tex Canon xxx är bra, eller Kodak, eller … ja lite så.

Grodan
0

Canon Ixus är mycket bra.

Konica är kanske lite för avancerad.

Sedan den som Theriss och Tomas har är bra… vad heter den nu? Opus (olympus) nånting

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

för avancerad (för oss amatörer) och svår att fotografera möss med

mandymoo
0

Ja Ixus är bra - en sån har jag alltid velat ha, men i brist på ekonomi som gör att jag kan köpa en så får det bli något billigare ….

Men visst skulle jag vilja ha en riktigt bra kamera som tar jätte bra bilder ….

Grodan
0

Grodan
0

reverse skrev i tråden "Kort på möss" (i forumgruppen Genetik, färger, hårlag och teckningar):

_jag tror digitalkameran Avant DC440 kan vara helt ok, för "amatörfotografen". Trots lågt pris lär man ändå kunna ta rätt skarpa makrobilder, för närgränsen är 6 cm. Det är inte fy skam!! Min digitalkamera har en närgräns på 20… Och det är inte som att man plockar fram systemkameran så mycket längre. Avant:en kostar bara 1 190:- på Netonnet. =)
_

[Theriss]
0

Jag har en Olympus Camedia C-350 zoom, helt ok får jag säga. Undrar vad den kostar nu för tiden… För ca tre år sen kostade den ca 2700 med extra minne, borde väl vara lite billigare nu, lite i alla fall.

mandymoo
0

Jag letade på den men den var utgången liksom dom 3 modellerna efter. Men ska kika vidare på Olympus kamerorna.

Muszimba
0

Jag får säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN så här i efterskott till den ungdomliga Mandymoo!!!

Hoppas att du hittar just DEN kameran som DU vill ha och gillar.

mandymoo
0

Tack :)

Jo vi får se om jag orkar ge mig ut i trängseln nu på rean eller om jag väntar …. just nu på morgonen så lockar det inte att slåss med alla desperata som ska ut och göra "klipp"

Muszimba
0

Jag håller med dig om att det inte är kul att trängas med alla som ska göra klipp nu så här direkt på morgonen. Ska kanske till Farsta Centrum som ligger 1 tunnelbanestation ifrån mig lite senare under dagen för att kanske köpa lite nya kläder eller vaarför inte något till mössen.

mandymoo
0

Nej har bestämt mig för att stanna hemma…. sitter istället o läser om olika märken.

Olympus blev jag lite småförtjust i… sen ska jag iväg o titta på dom och känna på dom - hålla i handen.

Men sen kommer nästa - har redan minnen till HP och det är ju bra om man kan använda samma extra minnen - Olympus hade en annan sort…

Grodan
0

vaddå börjar rean IDAG??? Förvånad

mmm… farsta centrum e trångt å jävligt… jag åker hellre till skärholmen… gadd vilket UNDERBART centrum!!! De har fasiken allt! (och bäst är faktiskt de delarna som INTE är inomhus, som kebab o falafelgrillen, Lidl - gah, vilket gott godis de har… älskar tyskt godis! - mm) å sen kan man ju svänga förbi IKEA å leksaksaffären där i krokarn om man har lust…

Muszimba
0

Det blev inte Farsta Centrum idag, satt inne å tittade på TV:n, städat även 1 bur i kallt vatten då varmvattnet har pajjat i hela mitt område. En reparationsnisse är å kollar problemet.

Ska försöka få med killen till Skärholmen, Ikea med mera i morgon om jag inte får rycka in på jobbet.

mandymoo
0

Jag blir bara mer o mer förtjust i Olympus… men tvekar… har nämligen 2 st 516 mb minneskort till HP o då kan jag inte använda dom….

Tja letar vidare…

dreamiz
0

Har du hittat nån bra kamera?

Jag har en olympus nu o den stortrivs jag med. Just den jag har var lite dyrare, nästan 3000 när jag köpte den i somras, men deras kameror verkar bra.

Min förra var en kodak o den tog bra bilder också.

mandymoo
0

Nej jag har inte det… dom jag vill ha kostar mera …  hade tänkte spara till sommaren o köpa en lite dyrare…men nu gick ju den här sönder och jag vill gärna ha en för att ialla fall kunna ta bilder.

Och min ekonomi tillåter inte så dyra som jag vill ha just nu. Fick lite pengar i födelsedagspresent så jag täntke ta dom o sen lägga till lite … men det får som sagt bli en av dom billigare varianterna.

Fastnade för Olympus men känns lite onödigt att ta en sån när jag redan har en massa minnen här - annars får jag ta o köpa nya sånna också… tar hellre dom pengarna o lägger lite mer på själva kameran… känns vettigare just nu.

Rymdkanin
0

Kan ni rekomendera mig en kamera som är bra på närbilder? Där dom blir skarpa och klara, inte suddiga.