Målbilder
Har ni uppfödare eller blivande uppfödare några "målbilder".
Vad menar jag med målbilder? Jo, en bild eller illusion om/för ditt avelsmål. Det kan vara en vacker musfärg. Det kan vara en speciell teckning. En supersnäll och tam mus som kan ligga i din hand och sova.
Ni kanske har flera målbilder? Eller ingen alls?
Jag har flera målbilder i mitt huvud och i min "näthinna". Vissa delmålsbilder kommer och går. En ny som tänds här rätt nyligen är en bamsestor krämfärgad engelsktypad hane som är supergosig!

Jag tror att man ska ha flera "Målbilder" o att man på vägen får o tappar delmålbilder… en del för att man uppnått dom och andra tappas för att man lär sig mer o ändrar sig…
Jag har min målbild… en snygg låååånghårig black tan 
En bild jag har i huvudet är en engelsktypad cinnamon satin korthår.
Det är fina målbilder!

Jag har en målbild att få framöver framöver en snygg engelsktypad kofläckig mus, gärna tan
hårlag?

är inte eng typ alltid korthåriga?
Men dom kan vara satin korthår och bara korthår ;)

Jo det är klart… det är nog mer jag som tänker kort eller långt bara … inte satin, krull osv när jag tänker på hårlag *Ler*
nu pratar jag MÅLBILD!!! madde får har vilken målbild hon vill, kanske har hon över en engelsktypad kofläckig tan i satin långhår abyssinier frizzie rex med lite naket på huvudet enbart, vem vet?

Ja o det var INTE så jag menade utan mitt inlägg #6 var en fråga… och #8 var ett svar på malins inlägg om hur jag tänker när jag tänker hårlag….
Men visst kan man ha vilken målbild som helst…

#10 vet jag väl! 
#11 men charles är väl inte din målbild? såg inte alls vidare kofläckig tan satin fluffigt långhårig ut… tycker Jerry passar in bättre på den bilden…

Min målbild just nu är döda vildmöss…. i fälla…. 
gah, din mördare! fast jag förstår dig… kan du inte låna in en Jack Russel eller min iller - ja, min iller tar dem… hihi… vill du låna min iller? vi får starta en annan tråd… mandymoo på mördarhumör

Ja snart så lånar jag honom o ett lass till.. bara dom tar dom små retliga sakerna… en sprang över min fot .. dom sitter mitt på golvet… *suck*