Nybliven musägare :)
Hej! Tänkte visa lite bilder på mina nytillskott här hemma. Jag har aldrig haft möss förut men har nu köpt tre st honor av martinc här på sajten :) Man kan väl säga att det var tack vare en liten agoutitjej (som jag hjälpte till att ta hem från en utställning) som jag faktiskt upptäckte att möss är trevliga djur. Jag är mycket positivt överraskad över hur kul det är att vara musägare!
Annars är det marsvin som gäller för hela slanten (utställning, avel osv).
Första bilden, långhår cinnamon.
Ni får jättegärna rätta mig om jag har fattat nåt fel gällande färger osv :)

Vilket fint inrett akvarium! :D Men finns det ingen chans att dom smiter iom. att du inte har något lock? (fast det kanske du har?).
Ska själv ha mina möss i ett akvarium, undrar då om det är värt att bygga ett nätlock.
Jag är inte så bra på hårlag men färgerna verkar stämma ganska bra.
Lycka till med gullungarna!

Oj jag glömde säga att jag givetvis har ett rymningssäkert nätlock! Tog av det för det såg så fult ut på bild ;) Tänkte fixa nån fin bakgrund till akvariet så man inte ser rätt igenom.. skulle vilja ha lite skogstema eller så.
Grattis till dina nya husdjur och välkommen med i gänget! 
JÄttefina möss du skaffat.
Mus i inlägg 0 ser inte ut som cinnamon, har du flera bilder på henne?

Har jag fel, eller är det (#8 & #9) en agouti?
Jag tycker hon ser väldigt röd ut för att vara agouti! 
Färger är dock inte min starka sida, framförallt inte de tickade.. men jag skulle gissa på cinnamon, som grodan nämnde?

Jag tycker inte det ser ut som agouti, hon är alldeles för ljus och "varm" i färgen eller vad jag ska säga. Tickningen är inte lika tydlig som hos en agouti. Men jag är ju ingen expert direkt :) Vet inte hur jag ska förklara, svamlar lite känns det som :P
men agouti SKA vara röööööööööööööööööööööööööööööööd!!!
Jag tycker hon är agouti i färgen :P
Vad olika man kan tycka… :/
Hälsningar Malin

Men hon kanske är agouti då :) Måste höra med martin vem som färgbestämde henne.. det kanske var här på sajten. Jag tycker det är himla skillnad mellan texeln och den släta (dom har inga namn än :S) i verkligheten.. men ja :)
#13 Dom är så pass röda alltså?
Ja, du ser, färger ÄR inte min starka sida! 
För agouti: Bandfärg röd, bottenfärg och tippning svart.
För cinnamin: Bandfärg röd, bottenfärg och tippning choklad.
Med det i åtanke tycker jag nog att fröken långhår där på bilderna ser ut som cinnamon ändå. Men jag sätter inte min kunskap över Grodans så..
//frida
Jättefina flickor hur som helst!
//frida
Superfina småtjejer! Grattis! :D