26 dec 2006
Min internet-uppkoppling är slö ikväll, tar sådan tid…
Tänkte jag skulle försöka skriva någon artikel, men jag lovar det sitter lååååååångt inne… vore kul om någon annan skrev något…

naw va söt!
jooo, ibland säger en bild mer än tusen ord…

Ja, absolut =o)
Jag skulle vilja kunna köpa sådana hära små figuriner i Sverige, men det finns inte =o(
Kramen!

Och jag är helt off…
Märker att hur man än går så gör man fel… för ska man vara med o vara aktiv sen när man gör det så är inte det bra *suck* - OBS gäller inte här en helt annan sak…

Har suttit och kollat på Sagan om ringen, del 3 UTAN att däcka i soffan. Brukar vara sååå otroligt trött på kvällarna, men inte idag. Den filmen är ju sååå bra, för att inte tala om helheten på alla 3 delarna tillsammans.

Ja så underbart att dom sändes 3 kvällar i rad så man fick allt på engång *ler*
snyft… jag har ingen tv…
hade velat se trean, minns inte hur fasiken det slutade

Vill du veta??? Från var .. slutet är ju ganska långt *ler*
ja, jag vet… o handlar om så mycket ovässentligt… gah! nä vill se… ingen som spelat in?

nepp… inte spelat in den… men kan säga så att den slutade lyckligt … du vet så levde dom alla lyckliga.. ;)
mmm… därför jag glömt… jag minns sällan filmer med lyckliga slut… haha
shit vad segt det är för mig inatt… är det itne det för er? eller är det mitt internet som bråkar? *grrr*

Grodan, om jag inte minns fel så har min kille brännt den på DVD-skiva.

Lyckligt slut? är ni tokiga! Det är ju så otroligt hjärtslitande att jag gråter till jag spricker, varje gång, lika mycket, oavsett om det är boken eller filmen!
Det börjar snörvlas rätt friskt redan tidigt, för att Sam är så… Sam, och underbar, och allt. Sedan snörvlar jagf vidare, till jag formligen brister i slutet, när stackars Sam står ensam kvar…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Men men det gör han väll inte, står ensam kvar alltså - Sam får ju tjejen han är förtjust i - dom gifter sig o får barn - nog måste det väll räknas som lyckligt???? Och dom andra 2 hobberna stannade kvar…
Jag tycker nog att den slutar lyckligt… MEN jag har enbart sett filmen och det är mycket möjligt att fimen inte helt följer böckerna…
äh, jag får väl läsa böckerna nån gång… läser helst böcker framför å titta på tvskärm eller bioduk

Böcker är ju alltid böcker säger dom

Jag har läst alla böckerna om Frodo och hans äventyr. Kan säga att språket författaren använder sig av är skitjobbig att läsa tidvis, MEN jag traggla igenom dem ändå ;o) Dessa böcker är skitbra!!!
#17 jag kom inte ens igenom första bladet. Ser hellre filmerna.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#17 Hur nära är böcker o film varandra… då självklart går det ju inte att ta med allt från böcker till en film, då skulle vi nog få sitta i flera dagar o titta… men om man bortser från det… har dom ändrat något i filmet mot böckerna?

Visst har de ändrat, annars hade det inte räckt med 3 filmer! Jag är nöjd, retar mig på en del saker i varje film, och älskar andra. Gillar dem skarpt, mycket bättre än man kunde tro.
Fast böckerna är ju böcker! Gillar att titta på film, men kan inte leva utan böcker, tror jag. Tolkiens böcker är ju lite tyngre än den nutida lättlästa fantasyn…
MVH Elin

Jo men har dom ändrat på handligen någonstans… eller lagt till något. Självklart att det är nerkortat…. vissa saker av det som är i böckerna gå nog inte ens att få till på film….
Med ändrat menar jag att dom tex lagt till någon figur eller tagit bort någon viktig… låtit någon dö eller överleva - vilket inte är så i böckerna?

Nej dom har inte lagt till något nytt, men dom har fått ändra småsaker och korta ner rejält för att få det att bli bara tre filmer. Handlingen är den samma som i böckerna.

TacoBell
Du har rätt i det du skriver.
Kramen!
joo, jag tycker böckerna är lite för tunga, därför jag inte orkat läsa dem… tror jag kom till mitten av första boken sen la jag av, men det är som sagt många år sedan… kan tänkas att jag idag blir dödligt förälskad i Tolkien…

De finns som pocket oxå, Grodan.
Sedan har jag hört rykten om att det är en film till kanske på gång, då om Bilbos äventyr. Den skulle ha varit först tycker jag i sådana fall. Boken finns ju redan så…….
haha…. tunga att lääääääsa… hårdpärm är det bästa jag vet… gamla härliga böcker

Bilbo är på gång, och anledningen till att den inte kom först, är för att den knappast skulle ha slagit, men nu med succén av trilogin, blir den nog en hit!
MVH Elin
bilbo är konstigt nog väldigt lättläst…