Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 358 ggr
mandymoo
0

Godmorgon, torsdag 28 dec

Ja tänk så var det en ny dag, snart ljust och här har man suttit vaken ett bra tag.

Vad ska man hitta på idag… hmmm tja jag vet inte … kanske åka o titta på ny kamera, eller slänga sig ut i tvättstugan…. eller inte göra något alls… läsa en bok en stund …

Jag vet ialla fall att jag trivs väldigt bra med att vara uppe så här mitt i natten o tidigt… ja visst sova vore härligt, men när det nu inte går. Så är det en så lugn o fridfull tid, inga störade ljud utifrån i form av massa trafik. Bara så skönt. Och djuren uppskattar ens sällskap, ja hundarna tycker att jiippii vi får hela mattes säng för oss själva…. och mössen har ju sin mest aktiva tid, och det är så kul att studera dom, bara sitta och titta på dom. Ofta har jag burarna öppna o brukar ställa mig o bara lägga ner handen hos dom och vips så har man alla i handen eller klättrandes upp på axeln. Och det är så skönt att umgås med dom när allt är så tyst o stilla…

Nu ska jag ialla fall ta en liten promenad, dom lite större 4benta tittar lite anklagande på mig….

Hoppas ni får en bra dag

Mymlan
0

Min dag består av mata musbebisar, pillrigt.. Men de piper nästan aldrig så de får tydligen i sig ngt. I o m jag inte vet om de får i sig tillräkligt så matar jag de lite oftare. Idag ska jag även grädda ett stort lass tunnpannkakor och frysa in.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Muszimba
0

Jag ska in till stan för att kolla lite i butuker och hämta en medicin till min "gammeltant" Facklan som har kronisk lunginflammation. Det är Baytril som jag ska hämta hos Djurkliniken Roslagstull.

Vattnadal
0

Jag har haft en mysmorgon, men gör nytta ändå. Bakar limpa att ta med till stugan (Fy, köpbröd vill man ju inte ha) tvättar en del, fast bara stora saker som går fort att hänga. Ska röja lite efter julen oxå, fast lämnar nog pyntet till vi kommer hem. Ska göra avttenbyten till alla fiskar och städa burar oxå. Blir borta en hel vecka, och syster matar gärna, men jag kan ju inte begära att hon ska städa burar under veckan oxå…

På em ska jag in till stan, byta till större storlek på min julklapps-BH (svindyr sport-värme sak från naturkompaniet) miljöträna Raksha och Vidar i park med många hundar och änder, samt ta gammelhunden till veterinären. Hon har knasiga exem, ser ut som retrieverexem, och vi vill inte behöva göra något akut hos okänd veterinär i stugan, så det är bäst att fixa innan vi åker. Lite matshåpping blir det nog oxå innan hemfärd, kanske en låda vin att ta med till stugan oxå…

Kvällen blir lite packa och lite mys. Samt givetvis en stund till här, eller 3…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[mjuue]
0

Jag ska planera inför renoveringen! Skrattande Och kolla efter möbler och sånt… räkna ut hur mycket det ska kosta .. osv

Sen så ska jag väl ta det lugnt… är inte frisk ännu :(

och jag ska rita … massor :D Hehe

Grodan
0

upplever att iFokus är sådär sabla slött o segt nu igen… grrr… eller inbillar jag mig?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mocchino
0

Min dag började med att gå upp för att slänga i mig den frukosten vi inte hade hemma.. Mao det vart ingen frukost utan jag fick bli frukost åt Elliott istället innan vi gick iväg till Bvc för att mäta och väga lilla monstret..

Sen gick vi och handla frukost så att jag skulle få i mig nått oxå, sen hem och vänta på att mamma skulle ringa och sen bar det av in till Uppsala för att shoppa julklappar till hennes kontaktbarn, och självklart var ju jag tvungen att shoppa lite oxå, trots att jag inte hade några pengar.. *thihi*
Vart en del kläder till Elliott.. Gjorde några rea fynd.. Eller jag vill tro det iaf.. Ni behöver inte berätta hur mkt dom lurade av mig.. :P

Sen hem för att mysa med pojkvännen som kom idag och för att tvätta.. Så nu håller jag på å tvättar för fullt, pojkvännen har jag redan tröttnat på.. *haha* :P

Skulle fått besök oxå men dom ångra sig och kommer imorgon istället.. :)

// Nathalie

[Theriss]
0

Jag har varit ute i skogen med hunden och städat burar idag.

Mymlan
0

Bidde inge pannkakor idag. Åkte in till Hammarby sjöstad och hämtade hem en 32 tums tv ca 4 år jag fick för 200:-. Äntligen få slippa se på 14 tums tv. Bebisarna mår bra, de var ej så hungriga här på kvällen. De som hade tv:n var sugen på skaffa tamråtta så jag hänvisade dem till Grodan. Är trött men ska mata bebisarna par ggr till innan jag får sova.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you