min brevlåda, och mina möss
Jag vet inte om min brevlåda funkar som den ska, så ni som skrivit PM till mig, kanske inte fått svar.
Hur som helst, så har jag inte en enda mus att till salu, ingen hona och ingen hane, och jag har inga ungar.
Jag är ingen storuppfödare, och numera knappt uppfödare alls. Jag vill verkligen inte ha "för många möss", det är inte min grej liksom.
Jag vill ha ett gäng mysiga kompisar, som jag kan ha i mina stora öppna bur-ihop-byggen av lådor, kartonger och vad som finns till hands.
Om jag har annat för mig - vilket jag ofta har - ska mössen ha ett bra liv ändå, utan att vara beroende av att jag nödvändigtvis pysslar med dem långa stunder dagligen.
Likaså, att jag visar upp (foton osv) möss som är "som små hundar", betyder inte att alla mina möss är sådana, eller att alla mina musungar automatiskt blir så. Jag äger två småhundar, Cheri och Himla. That´s all.
Och de ungar jag får som är bäst i temperamentet, de säljer jag givetvis inte!
Det är inte lätt att avla, hur lätt det än "kan låta" i teorin. Inavel går inte att köra hur långt som helst. Och utavel ger inte alltid det man tänkt sig, där kan vad som helst hända, även med väl utvalda möss.
För att komma någonstans krävs många möss (INKLUSIVE ett särskilt gott avelsöga, och stor erfarenhet och kunnighet) och jag vägrar ha många möss (och det där med avelsöga är verkligen inte heller lätt).
Ja, så ligger det till, med min brevlåda och med mina möss. 
Kram till er alla. 
Jag skrev ett pm till dig för en vecka sedan ungefär. Det ser i min utkorg ut som om du läst det.
Okey …
Jag har fått ditt svar nu och jag ber om ursäkt om jag var tjatig (eller vad man nu ska kalla det; irriterande?) .
Som jag skrev i mailet hade jag "fått för mig" att du kanske var uppfödare och frågade iom. detta om du hade muslingar på G vilket jag frågat några här.
Det ända jag gjorde var att leta efter en seriös uppfödare och det är svårt att veta vilka som är det om man inte frågar och får svar.
Men somsagt, tack för att du tog dig tid.
(btw, detta kanske inte endast var till mig, men eftersom att jag PM:ade dig för ca 2 dagar sedan ang. detta … Anyway).
Men hallå Isabelle!!!
Vaddå "irriterande"!?? Vaddå "ber-om-ursäkt"
.
Jag ÄR "uppfödare", som alltid varit "liten" och nu (vilket ännu mycket få vet om) blir ännu mindre. Det är klart du ska fråga!!!! 
Varm kram till dig.
Grodan, jag har nog läst det, men glömt svara. Men nu hittar jag det inte. Däremot finns du i gästboken också.
Och mitt PM-system funkar nu. Bra att veta. Läsa har jag kunnat hela tiden,men inte svara.

Jag kommer också fortsätta fråga. För någon gång ska jag ha en amairamus!
Älskar mina stora små vänner..
Jag också, jag älskar Flirt som jag har från Amaira och ska ha någon till, längre fram!!!! :D Helst en hane då… Långhår… I LOVE IT!!!