Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1019 ggr
sussa08
0

OT Så avundsjuk!

Jag är så avundsjuk på er! inte just bara er men bland annat :P

Jag är avundsjuk på att ni har djur att gosa och mysa med! Att ni kan och får ha…

Jag hade själv det en gång i tiden, hade dock råttor senast, men dessa var tvugna att flyta pga min pojkväns allergi (som inte vart bättre när de flyttade) Gråter

Idag har jag tjatat till mig ett gäng pygmemöss och så har jag fiskar! Men jag har nget djur man kan kela med, och håller själv på att utveckla en allergi, då jag inte har djur runt mig längre :(

Jag var/är rätt rädd för möss, tills jag var hemma hos Kerston och Kent, och höll i en mus som Kerstin köpt av Grodan till sin systerdotter!

Jag ville bara sno henne och ta med hem! Eller åka direkt hem till grodan och sno allt jag kom åt XD

Men jag kan inte övertala killen hur mycket jag än försöker Gråter

Jag tror verkligen inte att han skulle reagera om ja hade honor och gjorde rent hela buren varje vecka, kanske flera gånger i veckan om det skulle vara så!
Envisa karl…

Som sagt, är sååå avundsjuk på er som kan ha :P Behövde bara skriva av mig lite om det XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

imsuchadiva
0

Du får köpa en hund eller något annat mysigt djur som är allergivänligt :)

sussa08
0

Får inte för killen, men mammas valp funkar här!

En extremt naken (och ful) kines XD Men killen blir så sur när jag ska passa honom :( Varför vet jag inte!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

kent
0

du får komma när du vill och kela… med djuren allså Skrattande

sussa08
0

Haha XD vad snällt, kent XD Tnkte komma över och kela imorgon… med djuren alltså ;)

imsuchadiva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kineser är snygga :)
du kan ju köpa en hårig kines..

sussa08
0

haha min moster föder upp kineser :) Älskar både de nakna och håriga!

men jag är nog liiiite mer åt det nakna hållet när det gäller en favorit XD

imsuchadiva
0

fast håriga brukar man ju tåla bättre tydligen ^^

Annars så fåru helt enkelt skita i pojken o skaffa ett djur :)

sussa08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaså? Min styvfar fick allergichock av håriga men inte av mammas valp:P

Äh, jag fick inte ha djur hemma hos mamma heller :( Om man inte räknar hennes dagbarn som djur >.< men dom vill inte jag gärna gosa med XD Snorungar :D

Här är "min" bebis XD

[SarahOhrn]
0

Min sambo är också allergisk. Mot katter o en hel del djur. Men goldenhundar klarar han av någorlunda, en kattras och möss. Det går utmärkt! Så kanske möss funkar?! :) Mina honor luktar knappt alls dessutom

sussa08
0

Ja jag vill ju testa möss, se om han klarar det men jag får ju inte, verkar det som :(

Annars hade det ju inte varit nå problem om jag fick testa! Självklart ska man inte ha djur med honom som han mår dåligt av men man vet ju inte innan man testat :/

Råttorna jag hade var hanar, och de luktar ju satan XD

imsuchadiva
0

Finns säkert folk i Sthlm som kan låna dig möss så du får prova :)

[SarahOhrn]
0

#10  Nä, testa är väl inga problem. :O Han "dör" ju inte av att testa några dagar! :)

Veronica
0

#10 Kan du inte låna hem en mus eller 2 med bur, då borde han ju inte säga nått då du inte köpt nått….Flört

Amor vincit omnia

kent
0

vilka vill du ha med dig hem imorgen på prov ( jag behöver ha dom den 6 sep för då är det sm)Cool

sussa08
0

haha välj åt mig Kent ;) De snällaste du har ;)

sussa08
0

Haha Tias skrattade åt mig när jag beätta! Ska ske hur mycke han skrattar sen *mohaha*

sussa08
0

Haha jag tror att Tias tror att jag skojar! :O

Jag kommer bli halshuggen :D Ingen reaktion från honom när Kerstin och jag diskuterade detta i hans närvaro XD

KerstinL
0

Moahahaha… han tror inte på våra onda planer…… Kyss

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sussa08
0

nej, och jag kommer bli så utslängd när jag kommer hem med dom XD

niffen
0

Dår får du komma hit och gosa med mina skitråttor  :D
Och övertala min mamma och möss eller pygméer…  :P

sussa08
0

Haha jaa niff! Kan smugla med några pygmeer till dig om jag hlsar på ;)

Det mamma inte vet har hon inte ont av *asg*

Grodan
0

Byt pojkvän! Tungan ute

Om du själv är allergisk - ät medicin! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sussa08
0

haha jag försöker få han att ta medicin XD Haha jag får åka med Kerstin och Kent till dig nån gång Grodan, då kommer jag garanterat inte kunna åka hem utan nåt XD

imsuchadiva
0
Grodan
0

#23 visst du är så välkommen… speciellt om det är musstäddag Flört

#24 Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sussa08
0

#25 mohaha XD Jag kommer bli dödad, eller åtminstånde utslängd :D

men jagvilljagvilljagvill XD Och mushonor borde gå myyyycket bättre än råtthanar ;)

Mymlan
0

Säger som Grodan byt pojkvän eller var särbos

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

sussa08
0

*viska* jag tror han överdriver sin allergi om pälsdjur…

Det vart ingen skillnad alls på hans hälsa när mina råttor flyttade :P

Så testa ska jag i alla fall göra!

Mymlan
0

#28 Göm dem under sängen, visar han då inga besvär så fejkar han allergin.. För ser han buren så kan han ju fejka allergin.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

sussa08
0

haha ja jag får åka o låna på måndag när han jobbar o gömma dom XD

sussa08
0

Måste bara säga att jag faktiskt frågade killen nyss… Skäms

Svaret vart "jag kan inte förbjuda dig att testa"

Och efter en stunds diskuterande vart det "Då behöver vi FÖRST innan ja godkänner en bur och vart dom ska stå"

IH! :O

kent
0

#31  jag har sagt att du kan komma och hämta en bur och ett par möss på pröv…..när kommer du då ?Skrattande

sussa08
0

Jag kommer imorron XD Ska bara hitta en "plats" XD

sussa08
0

Kent hur stor är buren :P

Tias undrar XD

kent
0

hur stor plats har du ….du kan välja mellan 30 olika burar här.Skrattande

sussa08
0

*asg* vi kollar sen  idag då ;)

felicia091
0

Jag har själv allergi är allegisk mot katter och andra pälsdjur men ändå så har vi katt och jag har 6 möss. Jag tar allergi tablett varje morgon och jag rekommenderar det verkligen för jag känner inte av djuren när jag har tagit en tablett.

sussa08
0

Det jobbiga är att min kille blir immun mot alla allergitablettter efter nån månad :(

Och inget Kerstin och Kent blidd det idag för mig :( Kerstin är sjukling :(