Tyra, Vilda & Tea
Har fått hem tre små damer nu. Tre helt underbara småttingar.
Jag är ganska osäker på färgerna, speciellt den ena.
Dock är jag 100 % säker på att Vilda är Agouti.
Tyra är vit med gråa (dove?) fläckar, hon ser även ut att ha tan i sig. Alltså är hennes undersida tan brun.
Och Tea är vit med choklad fläckar.
Jag ska försöka fota tjejerna när dom vaknat. Dock blir kvalitén på bilderna inte den bästa då jag glömt min system på internatet.
Och något jag funderat över är om dom är sv. eller eng. typade? Hur ser man skillnaden?
Somsagt, bilder kommer!
Grattis! :)
Tyra, är hon rödögd eller svartögd? Är hon rödögd kan hon nog vara dove, är dock inte så haj på färger.
Här är en länk till svemus om dom olika typerna: Presentation av tammusen
#1 Tack!
Tyra har svarta ögon, kom på nu att Dove färgen är ljusare än vad hennes färg är. Så då är hon nog inte dove.
Men somsagt så laddar jag snart upp lite bilder :)
Jag läste på länken, verkar som om jag har sv. typade möss.
Tack så mycket.
Neeej va fina :) Supergulliga :)
Vill ha fler möss…
Tyra skulle jag tro är blue, men jag kan verkligen ingenting om möss färger, Wira kanske till och med är cinnamon agouti då hon är ljusare än min Lovis som är agouti. Och vilda är nog en chocolate uneven (tror det heter så…)
Verkligen jättesöta, var har du hittat dom där?
Jättefina möss och foton. Du har gissat väldigt bra!
Vilda är Chocolate el Burmese Even/Broken - kan inte se hela hennes teckning. I a f är det en otypisk teckning som ej finns beskriven i SVEMUS standard.
Samma gäller för Tyras teckning. Om bandet går runt hela magen så är hon bandad. Om hela magen är vit - som på Vilda - är hon Even. Men du skulle kunna kalla Tyra för Blue Pannfläcks Bandad, typ.
Vilka oerört söta möss du har!!!
Och vad fina de är tillsammans!
#19 va fin :) Vill också ha ett akvarium