Svartvita/grå möss (hanar)
Har kvar 5 hanar av sommarens kull. Födda 23 augusti 2006. Vill gärna att de får bra hem och inte blir ormmat. Priset är symboliskt
eftersom det viktigaste för mig är att de får det bra. De har lite olika
vita teckningar och är olika mörka. Några är svarta och några är mer
åt det gråa hållet. Se bifogad bild. Mössen finns i Arvika.
Mvh Tess
Nu är det 4 hanar kvar och 1 av dem är eventuellt tingad. På bilden så är det hanen längst upp till höger som är borta och den i mitten som eventuellt är tingad. Hoppas att övriga också ska finna bra hem :-)
Åh va fina! Är det berkshire.. om jag nu inte har helt fel :O hehe
Och dom är långhåriga.. det syns:)

Jo, mitten är definitivt tingad!
Jag har ju en fästmö på gång åt honom redan!
Fanns det förresten några honor i kullen som du tänker avla vidare på?
#2 Jag är faktiskt inte säker på vad de är…:-/ Långhåriga vet jag att det är iaf. Började med möss i år och har inte riktigt lärt mig så mycket än. Det är väldigt intressant iaf och jag har "fastnat" :-)
#3 Då blir han glad :-) Får hoppas det löser sig med transporten nu bara. Hör av mig när jag vet mer. Jag har "sparat" en hona från samma kull som hanarna. Jag har bild på henne i mitt galleri (Viol). Än så har jag inte tänkt på att avla vidare, har mest tänkt på att hitta hem till killarna :-) Så får se hur det blir.
Upptäcker nu att jag skrivit fel. Det är hanen längst NED till höger som har flyttat :-)

Åh, dom är ju jätte söta! Skulle vara perfekt till mina tjejer, men tyvärr kan jag inte skaffa några fler tills jag har fått ett fast boende.
jag är kär !! Han i vänstra hörnet längst ner !!! Han är min!! skratt

Vi har två syrror och två syskonbarn till de här mössen. Vi har registrerat dem som berkshire.
De är jättemysiga alla fyra…
Hmm…kan möss ändra färg när de blir äldre? Jag har tittat mer noggrannt på bilderna nu och ser att det är den längst UPP till höger som flyttat och att det då är den längst NED till höger som är kvar. Men hans vita rand har "utvidgat" sig.
Vad bra att få veta att de är Berkshire :-) Man lär sig något för varje dag.

# 9 - "Man lär sig nåt nytt varje dag." Ja, och tänk vad mycket man inte skulle haft en aning om om inte mus.ifokus fanns….
#10 - Precis! Är verkligen glad att jag blev medlem här :-) Gott nytt år!