Tyskspråkig del?
Jag funderar på att starta upp en tyskspråkig del i forumet. Vad tycker ni om det?
Tyska och Svenska är ju rätt lika språk… 

Jag kan inte ett ord tyska =o(
Mein klein liebesvain, ha, ha, haaaa…..
Kramen ;oP
Kan ej heller ett ord tyska men kanske det kan finnas en översättning då tyska inlägg läggs in.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag är medveten om att det inte är många som kan tyska här, men skulle det ändå inte vara en bra idée? Jag tror vi Svenska musfolk har mer gemensamt med tyskarna än med finnarna med tanke på djurhållning, moral och etik.
Det är en bra ide.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tack för ditt stöd mymla!
Det kan vara en bra idé även om jag själv inte kan tyska.
Jag undrar hur finnarna skiljer sig från svenskarna i djurhållning, moral och etik?

Det tycker jag är en bra idé Grodan. Jag kan ju lite tyska, så det är bara kul och trevligt med ett språk till här på forumet.
Kan ingen tyska.. men kan däremot mycket spanska:) men det är en bra idé!!
jag kan inte heller nån tyska .. men som malin kan jag spanska.. fast hon kan mycker och jag lite :p

Men…kan inte tyskarna engelska?
nä

Men de måste nog lära sig snart….. När jag gick i högstadiet var det ju många som läste tyska - det var ett självklart val liksom. I dag verkar de flesta läsa spanska för det har de mer nytta av. Fast så kanske det inte ser ut i övriga Europa?
Tyskarna lära sig engelska? LOL

När jag gick i 8:an så hade jag en tysk utbytesstudent hos mig i samma ålder. Medan jag hade läst engelska i några år så hade de precis börjat med engelskan, samma år. Så hon var ju urdålig på engelska, så det slutade med att jag fick sitta o slå i ett tyska Lexikon när vi ville prata med varandra…..
#14 haha måste tagit en evighet att säga en mening =P
Själv läste jag franska så tyska kan jag inte alls. Fast när jag bodde hos en tysk familj för några år sen märkte jag att jag fattade rätt mycket av vad de pratade om ändå…

Jag kan inte heller tyska - men har kontakt med tyskar som kan engelska så nog kan dom *ler*
Tyskarna är väldigt måna om sitt språk, de vill inte förstöra sitt språk genom att få in en massa utländska ord. Så de dubbar alla filmer och pratar ENBART tyska på tv. Och vad beträffar språk i skolan vet jag inte, men jag antar att det inte är ett tvång som här. Tyskland är ett mycket stort land och de behöver faktiskt inte kunna andra språk - de klarar sig gott!
Sverige däremot är ett litet land och det Svenska språket kommer INTE att överleva speciellt länge till - det är för få som kan det och nu är vi väldigt internationella och globala och VILL ju faktiskt kunna prata med folk på andra sidan jordklotet.
#17 I skolan lär de sig ett eller två till språk. De flesta väljer ryska sa de när jag var där.