Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1759 ggr
[MissDiss]
0

Tre möss till omplacering "/

Hejsan, nu är det så att mamma inte klarar av lukten av mössen, så nu måste jag omplacera dem. Det är två hanar som bor tillsammans, och en hona. Hanarna är ca. 1 år och honan ca. 6 månader. Bur kan ingå för en liten slant. Hanarna bor i en Duna bur med tillbehöv, så gått som hel, men en liten spricka efter att vatten auotomaten rasade ner i den under transport. Hemmet viktigare än pengarna.

Ena hanen är svart och vit fläckig med brun rumpa och haka. Den andra är vit med beige grå fläckar.

Honan är svart och vit fläckig också med brunt på sig.

Hör av er via mejl: MissDiss@live.se

[MissDiss]
0

Det är tyvär ganska akut att få dem omplacerade.

Så om det finns någon som är intresserad, snälla hör er fort!

Muszimba
0

Var finns de? Vore toppen om du kunde få fram bilder på dem.

amaira
0

Ja, var bor du MissDiss. I stockholmsområdet?

Blir du av med hanarna kanske du kan ha honan kvar? Det är hanarna som luktar, och som även är mest "allergena".

Å andra sidan ska honan inte vara ensam, hon behöver en kompis! Så du gör nog bäst ändå, i att omplacera dem alla, tyvärr (och inte skaffa en till som sällskap till honan, och så går det inte sen i alla fall)

Mössen var söta, hur är de att handskas med? Vill de vara med dig? Är de rädda? Kommer de självmant, är de stillsamma eller springer de iväg uppför armen meddetsamma du tar upp dem?

Muszimba, det finns redan foton på de här mössen. Minns inte vad tråden hette, men titta efter inlägg av MissDiss nyligen! Skrattande

[MissDiss]
0

De finns i Nykvarn, kan transporteras upp till Stockholm.

Jag måste bli av med alla "/

Den svarta hanen går undan lite först, men håller man handen stilla så kommer han fram, ibland hoppar han upp i handen självmant, ibland får man putta på lite. Han är jätte snäll och bits inte.

Den ljusa hanen är lite mer skygg och går undan. Men man kan hålla i honom om man kan skopa upp honom först. Han kanske vänjer sig, då jag inte haft dem så länge.

Honan fick jag får några dagar sedan. Så henne känner jag inte än. Men jag har för  mig att förra ägaren sa att om man bara ger henne tid så är hon jätte go. Hon bits inte. Kan hända att hon nafsar, dock endast om hon blir stressad eller så.

Bilder hade jag i en annan tråd. (Kan putta in dem här när jag kommer hem, sitter i skolan just nu). Den ligger bland genetik, färger, hårlag och teckningar. Färg fråga av MissDiss (Dock endast på hanarna, lite suddiga bilder då jag bara har mobilkamera på 3,2 mp)

[MissDiss]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blacky (dålig bild, ursäkta)

[MissDiss]
0

Blacky (dålkig bild, ursäkta.)

[MissDiss]
0

Blondy (Blondy har röda ögon)

Grodan
0

Du kan väl inte haft mössen längre än en vecka? Kan du inte gå tillbaka med dem till uppfödaren/inköpsstället? För det mesta kan man ju det när det handlar om impulsköp, allergi eller annat.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[MissDiss]
0

#8 Jag kan ju tyvär inte det. Förra ägaren till hanarna är bortresta och kan inte ta dem tillbaka. Mushonan funderar jag på att behålla då hon var okej för mamma.

[SarahOhrn]
0

#9 Dock behöver du en till hona som sällskap till honan.

[MissDiss]
0

Förresten skulle Måla, som hon heter, behöva en kompis, hon är ca. ett halv år och har ingen kompis som läget är nu.

amaira
0

Att lyckas sälja (eller ens "ge bort") hanmöss, är ju jättesvårt! Det vet alla som har tagit en eller flera muskullar Flört Det behöver vara "något speciellt" med dem, om de ska vara åtråvärda.

På plus ligger ju att de kan bo tillsammans fast de är så mycket som ett år (bra gjort av hanmöss). Och så är de väldigt söta Kyss

[MissDiss]
0

#12 Hahah mjo, fick ett mejl angående dem, så vi får se, de kanske får flytta :)

[MissDiss]
0

Hanarna är borta, och honan får stanna. Tråden kan låsas / bli borttagen.

Inlägget är låst för nya kommentarer