Dan före dan tävling
Preparerar julskinkan? :P

Du julstädar hos mössen och packar in julklappar!

Nej

Får man gissa många gånger?
Du klär granen.
sitter vid datorn hihi

Gissa på ni *ler*
Nej klär inte granen det gör dottern …
Jo i och för sig .. men att sitta vid datorn är inte huvudsysselsättningen… tittar bara in då o då mellan det jag gör o svordomarna *Ler*
Kan säga att almanackan var fin … ;) Jätte fin…

Gör julgodis!

Nej… *ler*

hmmm…svårt detta…svordomarna…*tänker*
Fixar med julmaten?

Eller gör smällkarameller?

Nepp nepp… *ler*

Kan säga så att jag har aldrig gjort det här dagen innan julafton innan… alltså ingen "tradition"…
Och hade ni frågat mig i går vid den här tidpunkten så visste jag inte att jag skulle sitt o svära över det här nu *Ler*….
Och att jag kom på det inatt….

Broderar ett musbroderi?

Nej .. men på sätt o vi så ett tag så kändes det nästan som en del av det svaret var rätt…
Är klar med en - håller på med den andra *ler*

Virkar eller stickar?

Nej
Nu ska jag iväg o nattfodra i stallet *ler*…
Och är helt klart med det jag gjorde… vad det nu var *blink*
Tänkte att alla som vill kan få ställa en fråga - som jag kan svara nej eller ja på…. då tänkt ut bra frågor så svarar jag när jag kommer tillbaka.

Ingen som vill fråga något???
Kan säga att det hade inte ett dugg men julen att göra ;)
skriver stamtavlor
flätar håret
rakar mohikan på torsten
målar tånaglarna

Nej jag skrev inget.. utan kämpade o svor… *ler*… men satt ner… hade en del verktyg - ja det kan man säga att det var…

Slog in julklappar
AH!!! du byggde BURAR!!!

Japp Grodan tog det… men du har redan almanacka så du får ingen ;) Du får något annat…
Hade små pojkar som inte alls var överens på natten… flyttade först den som jagade till en petbox… ja då började en annan - då slängde jag ner den till den andra - åhh så mysigt sa dom … och kröp ihop…
Ja vad händer då… den som dom jagat… började terrosisera dom andra… så det var bara att jaga boxar o nät… o sen satt jag och skar ut en fyrkant på framsidan… och satte dit nät….
Har tyvvärr ingen kamera så bild får vänta *ler*
*Suck* Får hitta på en annan tävling till almanackan ;)

Åååå jag som verkligen ville vinna almanackan!
Har en kompis som har en stor rulle sånt nät jag vill ha. Måste försöka få lite… Det är skitdyrt tydligen! Vad kostade ditt nät mandy?

Mitt när är proffisoriskt… hönsnär i 4 lager… ska kika vidare efter helgern… orkade inte trängas med så mycket folk…. men stämmer dyrt som attans…

Nu kom jag på vad jag istället ska lotta ut almanackan till…
Flyttar bild gissningen hit… från Gissa vad detta ska vara

Så VAD föreställer denna lilla bit av en bild…
Den som gissar rätt får almanackan *Ler*

puttar upp så ingen missar att vara med… om dom vill

en krabba med väldigt blå ögon.. 
// Nathalie
tänker på ett krigsgömställe: en krater som man byggt ett tak över och kan öppna med fjärrkontroll - taket öppnar sig då som en liten cirkel och utvidgas (undrar vad en sådan öppning heter, typ som en klotång)

#32 Nej ingen krabba o inget öga *ler*
#33 Ja din fantasi är det helt klart inget fel på… ska ringa dig nästa gång jag inte kan sova så får du berätta godnattsaga 
Va, skulle man inte svara i "Vad är detta"-tråden? Det gjorde jag 
Jag gissar på att det är ett finger med målad nagel.

nepp…. inte det heller…

o om jag känner mig snäll lite senare kanske jag ger någon liten ledtråd *ler*
Ja, det kan du väl göra!

*ler*… ja det kan jag ju göra…. men vet inte helt vad jag ska ta … utan att göra det för lätt….
#1 Det är mjukt

Jo du är på rätt väg… men det måste vara exakt vad det är *Ler*
Monstertofflor med klor?

Nej

fleecetofflor
musfleecetofflor så klart
just gonattsagor e ja inge bra på, men ring gärna om du inte kan sova ändå
äh, ett mjukisdjur i form av en mus såklart!!!

Det är ett öga på en sån där vit/beige groda

Nepp - rätt att det är tofflor… men sen ska det vara vad det är för något *ler*

Undersidan av en hårig toffel?

badtofflor

Nej inte undersidan - utan mera mitt fram faktiskt
så gissa på du TacoBelle…

toffeltårta till mössen

nja … dom hade nog tagit det så *Ler* om man lagt in en av dom… men om jag skulle få en sån här toffel så skulle jag inte lägga in den till möss eller låta hund leka med den… vete sjuttom om jag skulle gå med dom *Ler*…
Vilket båda dom sakerna jag lätt skulle kunna göra med andra….;)

Ja det är nosen på en hårig toffel…möjligen en hund!

Se nu närmar vi oss … toffel… o en del av nosen …. japp men inte en hund

en råtta, igelkotte, en gubbe, en älg, en ren?

nej
nej
nej
nej
nej *Ler*
Gissa på ni… nu ska jag krypa ner….
Kan ge en ledtråd till… att i annan form än tofflor är dom mycket mycket populära… fick en förra året i julklapp…
teddybjörntofflor

Furbytofflor? Scoobydootoffel? Kattoffel?

Gremlinstoffel
populära… vem vet vad som är populärt? tele-tubbies… LOL

Jag tror att dom flesta vet vad det här är….
Tror att jag gör så att alla som vill får ställa en fråga var - som jag kan svara ja eller nej på… så får det blir som ledtrådar

robothundtårta

Mustofflor!!
annars var väl förra årets julklapp kallingar :S

Nej inga mustofflor…
Som sagt det är tofflor… frågan är bara exakt vad tofflorna föreställer eller är eller vad man ska säga..
Alltid samma färg - och som sagt populära, kanske inte så mycket iår som dom var förra året igen o lite bakåt…
Mjuka som oftast, men finns även i tex kort, och figurer.

Är det en känd seriefigur? Snobbentoffel?

chiuauatoffler då???

Ingen seriefigur på det sättet…. men väldigt känd ändå. Många samlar på dom här….. ja fast inte i tofflor då…
Nej inget hund av något slag
Musse tofflor, Nalle Puh tofflor.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
musse pigg tofflor
diddle tofflor

trolltoffel

Nepp till allt…. tänk på färgen…

Pokemon??
// Nathalie

Mirandanallar?

Carebeartofflor

åh, de vill jag ha… sicka myyyyyyyyystoffisar

Jag med…. helt klart en "vill-ha" för mig

Ja!! Men jag ska ändå köpa två att ge bort… Kanske kan jag ge en till pojkvännens farmor. >: ) Folk säger ofta att de tycker att svansarna är otäcka, men aldrig har jag sett någon vara lika rädd för en mus som hon…
Nej förresten, kom just på någon som man skulle kunna lura in i musvärlden som kan få en… När hon var på besök sade hon att det var tur att hennes barn inte fick se de söta mössen…

Jag gillade heller inte svansarna förr… men nu när jag har dom inpå mig så är det delen jag är mest faschinerad av …. *ler* att se hur dom använder den osv….

Jag har aldrig tyckt att svansarna är äckliga, men om jag reflekterar lite djupare över det så ser det faktiskt rätt konstigt ut med en nästan naken svans på ett hårigt djur… Bättre att låta bli, antar jag.

Den var ju dösvår. Jag hade inte ens en aning att det fanns något som hette Mirandanallar!

Miranda eller Tatty Teddy heter dom :P carebear är andra nallar :P
ja, vem fasiken har koll på alla nallar… utom mandymoo å andra nallfreaks… hihi
bra uppfödarnamn förresten: nallfreaks

Ja jag skulle inte heller vetat vad de heter om det inte hade varit för ett mindre bra datornätverk när jag bodde i studentlägenhet… Det var nämligen bara att klicka ett par gånger för min pojkvän så kunde man kika in i en del av de andra studenternas datorer! Och någon av dem hade en mapp full med just "Mirandanallar"… Så brott lönar sig tydligen. o_O

Men men nu är jag chockad…. trodde alla visst vad det var för nallar… jag menar för några år sedan - ca 2 så var det ju en jätte populär sak att ge bort till någon man tyckte om… nygifta osv osv … nallarna fanns precis överallt var man än var tyckte jag… för när killar som är totalt ointresserade av gosedjur hittar dom för att ge bort dom .. då trodde jag att de flesta ialla fall visste om dom - hade sett dom…
Fast jag har aldrig sett tofflor… sånna vill jag ha *ler*