Är era möss tokiga i någon speciell mat?
Mina tidigare möss var som galna i makaroner, och dom som jag har nu blir helt tokiga av sig när dom får några enstaka popcorn (är popcorn skadiligt för dom?)
Förutom det har jag märkt att alla mina gnagare verkar vara ypperligt förtjusta i finkläder :P

Popcorn är inte farligt för dem om de får det ibland. Det är ju poppat majs. Majs får de äta i färskvara/upptinad form.

Jag tänkte mer på ifall det är saltade popcorn, men man borde ju kunna ge dom osaltade att knappra på lite då och då.

Japp, det är det bästa med osaltade och utan smör. Det bästa är om man poppar själv och gör det med lite olja.

popcorn gillar mina, groddar och makaroner med för den delen…

Min mus gillar vindruvor, ost och hasselnötter. för att inte tala om HALLON!!!
Hela hans 'godisskål' är rödrosa och klibbig, så jag kallar honom: Nibbles-the raspberry masacre 
Ost är mina så tokiga i att de blir lite "dumma" av det :-) Istället för att ta sig en egen bit ur skålen så jagar de runt den som först fått tag på en bit och vill ha den istället. Varför är det alltid det någon annan har som är bäst? 

Hihi, okej. Likadant när mina får popcorn :P

Ost är ingen höjdare när jag bjuder … är kanske 3-4 st som äter av det ;)
Majs o ärtor, sushi nori är det bästa tycker dom här hemma. Jo o strips….

Hur många möss har du, mandymoo?

Oj nu måste jag ju räkna dom ….
återkommer om en stund

Räknade
Jag har 10 hanar som är mina ;) dom kan jag bara inte göra mig av med oavsett .. fast borde inte ha kvar alla av dom…
Sen har jag 10 honor i ålder som är att jag kan om jag vill ta kullar på dom o alla är så att jag mycket väl kan tänka mig att göra det… har några planer - alla kommer inte att genomföras.
Och 7 st mystanter… enbart för att pussa på nu - dom har haft sina kullar, är för gamla osv…
Och 12 till salu… 3 honor resten hanar…
Och sen har jag 4 st som sitter o väntar på att deras nya mattar ska komma ta med dom hem *ler*
Sen få du plusa ihop dom själv…

och sammanlagt blir det? :S hur många burar har du då? har du bilder på dom? :) burarna alltså

och sammanlagt blir det? :S hur många burar har du då? har du bilder på dom? :) burarna alltså

oops