Pygme möss sökes
Söker efter en liten grupp honor till min nu ensamma hona.
Köpte mig i helgen en grupp på 3 honor och oturligt nog har 2 redan dött.
Vill hemskt gärna hitta lite sällskap så fort som möjligt till henne.
Jag bor i Mullsjö utanför Jönköping. Kan tänkas åka en bit men ej för långt.
Eller om dom kan levereras till antingen Malmö eller Norrköpingsmässan där jag kommer att befinna mig.
Men… åh… har de dött?
Har du någon fundering om vad de dog av?
De är väldigt känsliga för stress. Transporter stressar dem oerhört. Kan det varit det?
De är även känsliga mot kyla… och fukt…
Ja det e jätte ledsamt 
Vad som har framkommit nu är att djurena packats på fredagen och sedan lämnats till en tjej som i sin tur lämnade dom till min kontakt i Sthml som tog dom ner till mig på lördags kvällen. (Måste tilläga att jag e jätte glad för transport hjälpen jag fick men att jag trodde att djurena skulle klara av det)
Visst detta kan ha varit för mycket för dom.
Även har det framkommit att djurena varit VÄLDIGT små och orsaken kan ha varit att dom inte har klarat sig därför… ja det finns massa funderingar och säkert orsaker. Men tyvärr kommer vi nog inte få reda på varför.
Bara att det e väldigt trist iom att jag och sambon verkligen förälskade oss i dom och det känns ännu mer nu i hjärtat när man vet hur mycket till flock djur dom e och vi bara har 1 hona hemma.
Så jag verkligen bedjar till folket här i Sverige att hjälpa min ensamma hona så hon får lite sällskap så snabbt som möjligt!
Ja, jag antar att sådant kan hända.
Vi måste skriva mer om dessa små djur, hur man skall skydda dem på bästa sätt med transporter, kyla osv.
Jag föreslår att du försöker hitta pyggisar lite närmare din bostadsort. Hör med reptilfolk - finns en hel drös runt Jönköping och därikring.
Ja speciellt ett bra sätt att transportera på.
Jag hade ingen aning att dom var så kännsliga för stress, kyla och drag… mig vetterligen står det ingenstanns.
Jag var letat febrillt överallt runt omkring mig. Hittade dock en kille, men han hade inga till salu.
Det verkar iaf som att lill tjejen här hemma kommer att klara sig… käkar och hoppar runt för fullt. Hoppas bara hon inte coolar vippen bara för att hon e ensam :/