Dräktig mus?
För lite mer än två veckor sen så satte jag ihop Bumba och Mirakel och hon blev då dräktig vilket man såg väldigt tydligt men i går upptäckte jag att hon har blivit smalare men ändå så har hon en liten bulle på ena sidan men på andra sidan är det ingenting kan det vara möjligt att nån unge har dött i magen och tagits upp av kroppen?
Precis så kan det gått till japp!
Okej då behöver jag inte oroa mig. Jag tror inte att hon får så många ungar men eftersom att det är första gången så är det väl inte så konstigt.
Det vet jag inte om du behöver eller ej. Hur mår hon? Har hon några flytningar? Hur ser avföringen ut? Hur känns knölen?
Hon har inte haft några flytningar vad jag har sett i alla fall och det känns som en unge i magen avföringen ser bra ut men jag håller lite extra koll på henne i fall det skulle vara något.
Jag skulle även råda dig att hålla koll på om hon börjar lukta konstigt ifrån baken. Gör hon det kan det ju betyda problem för mamman trots att ungen dött.
Jag tror inte att hon är dräktig längre för hon har blivit mycke smalare och ser inte dräktig ut längre och det ligger ingen unge i boet
#4 det är possitivt.
#6 Har knölen försvunnit?
Jag är inte säker jag vill inte stresse henne för mycke men om hon fortfarande är dräktig så borde ungarna komma snart för nu har hon gått 19 dagar så det är väl dags snart.
Men bullen på magen borde väl bli större och inte mindre? Har du sett något blod i bottenströet? Bara undrar om hon kan ha fött och sen ätit upp dem eftersom du inte hittat några ungar.
Ja det är väldigt konstigt men jag tror faktiskt att hon har haft flera ungar i magen och sen har dem dött och tagits upp av kroppen. Har inte hittat något blod. Väldigt konstigt men får hålla koll på henne och vänta och se