Lagt på hullet
Jag har nog tydligen gjort mina blandningar för feta under den här kallare tiden, för två av mina möss har lagt på sig extra vikt….
Hur gör man för att försöka minska tjockheten, förutom det självklara att minska på maten som är av det fetare laget?
Kan man trots övervikt ställa ut i pet class?

Dra ner på feta fröer o nötter… *ler*
Sen sätt på sele o låt dom springa efter cykeln ;)…. hårdmotion sista dagarna kallas det… 

haha mmm jag ska sy små svettband åt dem ikväll…
Vet du om man kan ställa ut dem ändå och få höra ett övrigt omdömme även om jag vet att vikten på dem nu inte är det bästa.. 
I Pet Class döms mössen efter temperament/skötsel/kondition. Så övervikt spelar roll.. men vet ej hur mycket. Det är beroende vad domaren tycker sen. Jag kommer att vara domarsekreterare i Pet Class nu på söndag:)

Tja då återstår det bara att se, jag tar nog med dem ialla fall så inte gruppen splittras.. Kan trots överviktspinsamheter vara intresant…

Ja jag tycker att du ska ta med dom helt klart. Sen beror det ju på hur mycket överviktiga dom är…
Vet att Äggröra som var rund om magen när hon ställdes ut senast inte fick högsta betyget för hon var "fet" ;) Men hon vann hederspris för utställningens fetaste mus o det är hon stolt över …
Hon fick AB i pris så priset gick inte ner så mycket pga av hennes trivselvikt… för här hemma är man inte fet.. man har trivselvikt… *Ler*
Bovete, Hirs, alfalfa, Psyllium, Linfrön, solros (det vet jag är fet), vetekli. Vad av detta är fett?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Vad är den bästa "bantnings" matblandningen där dem ändå får i sig allt som dem behöver?

Grönsaker - fruk o mest säd… absolut inte solrosfrön ialla fall….

Ja sen vill jag gärna se foton på dina möss i svettband o träningsoverall tränandes i gymmet inför utställningen *ler*
Din Adolfina är röd, A(y)-genen, och har därmed en "fet-gen" kopplad till sig, glöm inte det. Du kan inte räkna med att hon ska vara så slank som andra möss. 

mm jag vet det, jag var ju så stolt över att hon var så snygg och slank tills nu då
den andra som har lagt på sig är en dove tan texel, har även de lättare att tjocka på sig?
Förresten Mandymoo så klart jag ska försöka fota dem men de är så snabba nu när de cycklar och joggar, i och med hårdträningen så det kan bli svårt 
fett är nyttigt, men inte kolhydrater (socker, ris, vitt mjöl mm)