Utställnings fråga
Kan jag ställa ut musbebisarna jag stödmatar då de är i lämplig ålder. Jag kan ej se nå hinder för det. Kan de ställas i ras?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag vill bara höra Mymlan hur du tänkte när du nu ställer frågan.
Du måste ju ha tänkt något om att du inte skulle kunna göra det eller hur. Varför skulle du inte kunna både ställas ut dom och ställas i standard.
Jag vill alltså bara höra dina tankar bakom frågan, inget annat.
För mig så är det självklart att du kan ställa ut dom.
Det som gäller vad jag förstår för att ställa är ju att musen är registrerad. Finns ju vad jag förstår inget annat gällande standardklass.
Var bara med tanke på det som hänt, deras mor dog med krampanfall. I avel kan jag förstå de ej ska användas till. Ska se hur tjejerna utvecklas.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ja jag kan förstå hur du tänker med fortsatt avel. Men utställning så har ju inget sånt med det hela att göra. Så ställa ut dom kan du göra i båda klasserna vad jag kan förstå ialla fall.
Bara dom är registrerade så går det ju bra.

Så här står det på Svemus hemsida
Villkor för deltagande
Samtliga möss som ställs i Standardklass och Teckningsklass måste vara registrerade i SVEMUS (Svenska Musklubben) eller SNL (Suomen Näyttely- ja Lemmikkihiiret). Möss som ställs i Pet Class behöver inte vara registrerade.
För att erhålla titel för en mus i Standardklass eller Pet Class, måste musen vara registrerad (enl ovan) och ägaren medlem i SVEMUS.
Det finns inget villkor om medlemskap i SVEMUS för deltagande i av SVEMUS arrangerade musutställningar, däremot finns regel om medlemskap i SVEMUS för mottagande av diplom, titlar och vandringspokal på Minnesutställningen.
Det är blindbedömning på SVEMUS utställningar, så domaren vet ingenting om mössen. För att inte påverka bör heller inte ägaren gå fram med musen till bedömningen.