D-kullen 2 år
I dag fyller vår D-kull 2 år. Eftersom jag tjatat ganska mycket här om ungarna i den kullen ska jag inte dra deras historia. Men jag visar några färska bilder på de fyra killar och den tjej som fortfarande bor här hos oss.
Först ut är Dolita!
Dolita är en mycket trevlig dam, som jag kommer att sakna väldigt mycket den dag hon är borta. Sedan hennes kompis Bianca dog i höstas bor hon själv i ett terrarium. Jag vill inte sätta henne med våra andra tjejer för de rosslar och det gör inte Dolita.

Dolita är inte bara söt och trevlig. Hon är också mycket klok. Hängmattan i buren hängde i fyra snören. Hon gnagde av två snören, jag lagade, hon gnagde sönder, jag lagade… Tills jag gav upp. Då slutade hon gnaga sönder snörena. Hon hade ju fått hängmattan som hon ville ha den - som en bro i stället för som en säck!
Dolitas terrarium är alltid öppet. När hon vill vara sällskapsdam vid TVn eller sitta på min axel när jag grejar hemma - då sätter hon sig på kanten och talar om vad hon vill.

Dallas o Diego!
För några veckor sedan lät jag Dallas och Diego flytta isär. Jag tröttnade på att de bråkade varenda gång de fått städad bur. Ikväll har jag städat båda deras burar. De pratade med varandra på köksbordet och så gjorde de en kupp. När bådas burar var klara klättrade de in i gallerburen som de bott i länge och där Dallas bott själv ett tag. Och så gick de och la sig i ett av de tre husen. Inte kunde jag med och plocka ut Diego därifrån då. Så nu bor de ihop igen. Men jag är beredd på att kanske få stiga upp i natt och flytta Diego…

Dallas!
Dallas är en söt liten kille som alltid fått mig att tänka på Stuart Little. Just nu är han lite skadad. En dag upptäckte jag att hans svans blivit så kort. Eftersom han bott själv ett tag antar jag att han varit ute och gått nån gång när jag glömt stänga en lucka. Och så har han förmodligen kommit för nära siameskillarnas burar och nån av dem har bitit av en bit på svansen. Men han verkar må bra i alla fall…

va fiina dom är .. Grattis på 2 års dagen ..
Åh! Grattis!
Dolita låter som en helt bedårande tös!

Ja lilla Diva fyllde ju också år!
Hon pinnar på och hennes ålder märks knappt av alls, förutom att hon blivit väldans försiktig med klättrandet och flyttat ner i hus på "bottenvåningen" och lite tant är hon ju. Men pigg och kelig är hon och först på när färskmaten kommer (=
Vad kul att hennes syskon också är friska och pigga!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Vad roligt att Diva hänger med. Laika köpte också en syster men hur det gick med henne vet jag inte. Anija köpte tre systrar men de är borta, liksom Dream (som döptes om till Latte).

Nu har lilla Dolita vandrat vidare. Häromkvällen åt hon ärtor och pommes frites. Sen satt hon med sonen och mig framför TVn en stund. Nästa dag hittade jag henne död i huset… Hon blev i alla fall drygt 2 år och en månad.
Diamond har också dött. Dagen före nyårsafton hittade jag honom i ett av hans och Dominos hus.
Båda mina favoriter borta på på bara en dryg vecka… 
Men tre killar i kullen är kvar.
#12 hon tyckte uppenbarligen att hon fått säga hej då ordentligt och sen var nöjd med det hon haft.
Beklagar. Det är så tråkigt när de små gosgryna går ur tiden.
De är ju väldigt söta, och har levt (och lever också) länge. Roligt att få följa dem från början till slut. 

Och nu är bara Dieogo kvar. Han blir 2 år och 4 månader på tisdag.
För några veckor sedan tog jag bort Domino och i dag hittade jag Dallas död i buren.
*beklagar* .. de levde länge ändå .. 

Diva somnade in för ett par månader sedan (om det var februari, minns inte 100%). Men det var fullt krut i henne till hennes sista dag. En mkt trevlig liten tjej var det
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Och nu är sagan om D-kullen slut. Diego somnade in i min hand igår kväll. Han blev 2 år, 10 månader och 1 dag.
I förrgår kväll var han som vanligt och jag trodde att han hade lång tid kvar. Vid matdags i går kväll förstod jag att det inte alls var så. Efter hundpromenaden fick Diego ligga i min hand när jag såg på TV. Det tog nog inte mer än en kvart innan han somnade in…
Sista bilden på Diego, bara ett par timmar innan han fick träffa sina syskon igen:
naww… jag blir alldeles tårögd… kan inte alla möss bara sluta dö!!
Beklagar, men jösses så långlivad! :o
#18 Nästan 3 år fick du njuta av att äga dem! Det är bra tid det!