JULKORTSLISTA
Igår pratade vi några stycken härifrån - vi var på en chatt, om att byta julklappar med varandra. Att alla som vill vara med skulle köpa en liten sak o sen lottades det ut vilka som skulle byta. Men det kan vara svårt att hitta bra saker för en lämplig penning o sen ska det skickas.
Så istället så sa vi att vi kan ha en julkortslista. Alla som vill vara med och få och skicka julkort anmäler sig till listan. Sen skickar man själv ut julkort till alla som är med på listan och får från alla dom andra.
Julkorten kan vara med möss på - det är ju kul då vi delar just det intresset, men inget som är ett måste. Det går bra med vilket gulligt julkort som helst.
För att nu inte adresser ska skrivas ut hur som helst här på nätet så gör ni så att om ni är intresserade av att vara med på julkortslistan - skicka namn o adress privat till min mail (mandymoo). Sen skickar jag ut hela listan till er när den är klar.
Ni kan börja anmäla er nu på engång fram till den 5 dec. Då skickar jag listan vidare till alla som vill vara med.
Hoppas nu att det är många som tycker att det är en rolig ide och att ni vill vara med.

Jättebra idé! Jag vill vara med på den listan, helt klart:P
Sån bra idée!!! *love*

Och så glad jag blev när jag loggade in här igen en snabbis… o det blinkade glatt i min inkorg med anmälningar om flera som ville vara med *Ler*
Vad kul! 

Glöm nu inte skicka era uppgifter till mig… namn o adress…

Men flera måste väll vara intresserade???
malin vill du vara med måste du maila ditt namn o adress till mig (privat) annars kommer du ju inte med på listan *ler*

Hur många har anmält sig nu?

4 st som skickat in sitt namn i adress…. sen då jag, o förhoppningsvis alla andra som var med på det när vi pratade om det *ler* .. då blir det ca 4 till….
sådär, nu är det fem! 

Japp nu är det 5 *ler*

Inga flera som vill vara med?
Just nu är det 7 st som anmält sig. Nog är det väll fler som vill vara med och byta julkort med oss?

Puff puff…. ni glömmer väll inte - finns många än som är aktiva som inte anmält sig… visst vill ni vara med????
Det är bara några dagar kvar nu hörni

Men men tjejer…. varför vill ni inte vara med o byta julkort? Det är ju jätte kul att få massa julkort med snigelposten til jul eller????
Som jag ser det fattas det massor av aktiva tjejer här ifrån… dreamiz, recerse, vattnadal, elyria, lisaisa, mymlan, kastrullis, laika, lothis1, maddemusen, marcus5, mice för att rabbla upp några … finns fler… så kom igen nu… tisdag är sista dagen - inte kan ni väll missa detta eller????
Och det finns inget krav på att julkortet ska vara si eller så - med möss på, hemma gjorda osv… utan det går bra med precis vad som helst… bara du är med *ler*
Skicka din adress till mig privat med mail - den 6 dec så skickar jag ut listan till alla som anmält sig så att vi vet vilka vi ska skicka till.

usch… sånt där fult julkort vill inte jag ha… 

Då skickar jag helt klart ett sånt till dig.. o alla andra *ler*
då ska jag göra FULA obscena glittergubbar på DITT julkort!!! 
Är det fortfarande 7 st på listan? :/ Lite lite faktiskt.. med så många medlemmar..

Ja stämmer…. tycker också det är lite malin….
#18 gör du det…. skicka ett kort med fula obscena glittergubbar…. vem vet kan blir värd en del om något år eller så…. du vet det första kortet i serien som gjrode Grodan rik *ler* - för sen vill alla ha

Det är inte viljan det handlar om för mig, utan självinsikten… Förr skickade jag ett femtiotal julkort varje jul men de senaste åren har det bara blivit några enstaka. Om de blir skrivna så får jag inte iväg dem till brevlådan. Men vi har ju ialla fall börjat fota julkort… ska fundera till i morrn.

Skulle vara jätte kul om flera kom med. Så fundera lite till Elyria *ler*

SISTA dagen … så kom igen nu alla…. vill ha min inkorg full med mail som säger "jag vill vara med"…. när jag kommer hem ikväll 

Ja då kommer jag i eftermiddag att skicka listan till alla (få) som ville vara med…
Men jätte kul att ni vill vara med *ler*
jupp!!!
Tur det är få …
så jag slipper skicka så många julkort! 
Kan ju avslöja att jag har några riktigt söta på gång!!! På möss såklart.
oh
nä, ge mig inte dåligt samvete… jag SKA göra för hand, så de så!!!
Jag vill inte ge någon "dåligt samvete"!! Det är ju så att jag SJÄLV älskar att pyssla med foton och datorn och bara blir jättelycklig att ha något att arbeta med, som även andra kan se. Det är en av mina hobbys.
Liksom att samla/köpa söta, vackra och fina "vanliga" kort, både julkort, tack-kort, födelsedagskort, bröllopsgratulationer (
jamen, de är ju så vackra
) och andra. Så själv blir jag glad över "vad-som-helst"
= lätt att tillfredsställa!!
Ska förresten visa "Årets bilder" i Naturskyddsföreningens regi på fredag. Kul!
Så kul! Om jag hittar julkort me möss på så tar jag självklart och köper massa såna!! Men jag vet inte hur man gör egna.. :S
Annars så skulle jag vilja fixa lite fina julkort själv.. men har ingen aning om hur man gör..
Men det är en jättekul grej!

Synd fasen hatar att va sjuk hann inte med detta

sparar du 45 kr på och vi andra 5 kr 

maddemusen…. självklart får du vara med… kan skicka ut en komplitering… listan gick ju ut på eftermiddagen - är man sjuk så kan man få komma med lite senare *Ler* Så maila om du vill vara med så…
Ja, det är klart att du ska vara med Maddemusen!!!!!!!! 
Vete f-n vad jag annars ska göra med den där femkronan … 
Hurra! Har fått två fina kort idag. Tack så mycket amaira och Digitalis!!
Jag har fått 4 st än så länge :) Tack cosmonita, Muszimba, Mocchino och malin_2!
//frida

Jag vill tacka Cosmonita och Digitalis för de 2 fina kort jag fått. Annars har jag 3 till av släkt och vänner.
Varsågod Digitalis! :) Tack Muszimba och cosmonita! Jättefina julkort och söta!
Idag fick jag kort av Muszimba, lisaisa och Mocchino. Tack tjejer!
jag fick av brevbäraren… tror han heter Per… han e rätt söt… 
åh, nu har jag fått av er… vad söta ni är! Tack!
*skämmas* gick ur listan för sent…

Jag vill tacka Amaira, Lisaisa och Mocchino för de fina korten. Ett specellt till amaira som fixat ett med sina muslingar som var så mysigt.
på dina småttingar från lilla mig.
#42 Varsågod Grodis… du fick ändå ;) Men det gör inget att du gick ur listan.. :)
Tack så mycket Mocchino, Lisaisa och Amaira!!! Jättefina julkort..:D

Men men men har ingen fått mitt julkort???
eller var det inte fint nog….
#45 Tyvärr så har inte jag fått ditt :( Men det är jättefint.. alla är det!! Tro inte så Mandy … nä ALLA julkort jag fått är fina.. och så tycker säkert alla andra här också

Nej jag bara skämtade - tror inte att någon tycker att något julkort är "fult" Jag gillar alla….
Men någon måste väll ha fått mitt???
Idag fick jag av Lisaisa! Tack! :D
Alla förutom tre kort har hittat hit. Brevbäraren får bakläxa!!
//frida

Tyvärr så har min postnisse inte fått med ditt julkort till mig, men det kommer nog i mellandagarna, mandymoo. Jag väntar med spänning på ditt kort då den glädjer mig i mellandagarna när det kommer.
Jajamen, idag kom ditt fina kort mandymoo. Och jag fick också av malin_2, fin mus du ritat!
Jag fick också av mandymoo 
//frida

Tack så mycket Malin_2 för det fina kortet som kom idag.

Åhhh så glad jag blev .. mina kort var inte helt på rymmen *ler*
Jag fick 2 kort idag - nu fattas bara ett, från maddemusen.
Men så fina alla korten är… tänkte fotografera dom o visa alla andra vad dom missat - men nu fungerar ju inte min kamera… 
#50 Tack så mycket
bra att du fick kortet!
#52 Varsågod! 
Tack så hemskt mycket Mandymoo!!!
För ett underbart julkort! :) Med möss och allt ;)

Jag lovar att vara med nästa år… Då har jag väl förhoppningsvis träffat fler av er. Såg faktiskt ett julkort med möss på i julkortslådan, och till skillnad från de flesta andra korten är den inte så fin att jag inte skulle kunna tänka mig att skicka den… 

#56 Visst blir man splitrad ibland… man vill skicka iväg fina gulliga kort gärna med speciella motiv… sen hittar man dom o då vet man inte om man vill ha kvar dom själv eller ;)
Jag har fått en hel drös med jukkort. Fina, rara och gulliga kort, det har varit jätteroligt att få dem!!!!
Men jag ska nog ta och "räkna ihop dem" … trodde jag fått av alla, men Mandymoo … nää
…
Har inte koll på vilka jag skulle få av. Jag bara skickade, glömde, och tar emot. 

Tack för det fina kortet, Mandymoo. T.o.m min kille tyckte att din blå mus var lika vår Bubblan som nu springer på de gröna ängarna i Nangijala.
#42. Inte "skämmas" !!!
Ta emot för att du är värd det.
Du behöver inte "vara med" och "skicka tillbaka", åtminstone jag visste att du inte var med och förväntar mig inget tillbaka. Det var ett tack för allt du gör och ger av dig själv.

Tom jag fick ju julkort av dig, jag som inte ens var med på listan…
Förstår fortfarande aldrig farför jag får julkort, för jag har inte skickat ette nda på 8-9 år nu… Får nästan 10 varje år ändå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja, för att du är älskad såklart! Tror det är det svenska måttet. Du får julkort efter hur älskad du är. LOL *blink blink*
jag brukar få julkort av förvirrade råttköpare… *fniss* väldigt söta, med rått-tassar å gulligull… fick nog inte 10 st i år, men fick en JULMUS å den uppskattade jag verkligen! Är så jäkla söt på dörren! Samt en massa oväntade från folk här! TACK alla sötingar!
Kärt barn har många na … nej, har många julkort! 
Och jag har också fått mandymos fina kort nu. 
Jag har tyvärr inte fått alla julkort….:( Saknar ett… från Digitalis..
Jag såg det.. när jag räknade dom jag fått..

Jag saknar ett o det är från maddemusen annars har alla droppat in här nu *ler*
Men malin då! Det borde ha varit framme för länge sen :/
Jag har fått från alla utom maddemusen. amairas fina droppade in idag!
//frida
Ja… så synd:/ Men jag har kollat posten varje dag…och ida.. men det har ej kommit. Vänta nu jag har inte heller fått från Maddemusen! Det såg jag nu…

Jag fick nog från Digitalis/Frida bland dom första. Ett jätte gulligt kort med en nalle o pigniv som vinkar *ler*

Alla kort som har kommit till mig är SÅÅÅ fina att jag måste niga och rodna som tomtemor."lol"
Jag har nu fått julkortet från Maddemusen:) Tack så hemskt mycket .. det var jättefint!
Har tyvärr ännu inte fått från Digitalis

Vill bara säga tack så mycket till alla för alla JÄTTEFINA julkort jag fått!
Jag har också fått från maddemusen nu!! :)
malin_2: Då måste det ha kommit bort på posten.. Jag hade alla mina i ett sån där grön julkortspåse.
//frida
Jaha okey:) Men det gör inget.. spelar ingen roll.
Jag är glad ändå:)

Skickade inga julkort alls i år :( det blev hälsningar via mms istället. Till dom jag hade nr till vill säga. På gaiaonline.com blev det ett "happy new year <3" till alla på vännerlistan :) Jag fick ett julkort själv :)

Kan man skicka påskkort?

Nu har jag fått alla julkort… såå fina *Ler* Tack alla så kul att få lite annat i brevlådan än räkningar ;)
ja, jösses mandymoo… det var en drös fina kort du fått… den med house-mouse designmusen är ju bara för bra!!! SVEMUS borde sälja sådana… eller säljer inte vykort? men FINA vykort säljer väl?
jag tycker vi kör med E-cards framöver… billigare! jag ska göra massa nya sektioner med julkort… så kul å pyssla

Ja visst är dom fina allihop… så nästa år vill alla vara med *Ler*
Jo snygga kort säljer det är jag övertygad om … o e-card borde klubben ha *ler*

Tack Tack !!!Man blir lycklig
av alla söta, fina julkort man får istället för räkningar och annat trist i brevlådan…