Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1851 ggr
Mr.Nibbles
0

Taggmus, någon?

Någon som föder upp taggmöss? Jag vill så gärna köpa en! Glad

Liz85
0

Jag har taggmöss. Har just nu en hona som jag tror väntar smått men vet inte hur många hon kommer få än i så fall och vilka kön de har. Ska iaf spara ett par ur den kullen själv eftersom pappan är en underbar hane på 4 år som aldrig fått möjligheten att para sig förut. Har du redan någon taggmus själv? Har du inte det redan så att musen kan få sällskap så säljer jag inte en mus till dig. Kravet då är minst två, t.ex. ett par kullsyskon av samma kön så att de får iaf en kompis att leva med och ha sällskap av.

Hanar som honor brukar gå ihop som syskon hela livet, jag har aldrig haft problem med att någon har blivit utstött (förutom när en av tre hanar hade varit hos en hona för parning och sedan inte fick komma tillbaka - han luktade säkert för mycket hona enligt bröderna sedan… :P).

Jag tar gärna din mailadress så att jag kan höra av mig när jag vet mer. Om du vill det.

amaira
0

Hur är taggmöss som husdjur? Blir de tama och keliga och "sociala" gentemot människor på samma vis som tammöss? Eller är de mera djur att "titta på" och glädjas åt på det viset?

Liz85
0

De är lika sociala som tammöss, anser jag iaf. De kommer fram ur sina krypin när man närmar sig buren, för att se vad som händer, gillar att mysa och kela och är jättegosiga att burra in nosen i pälsen på. Fast de brukar inte uppskatta "tilltufsningen av deras tidigare så perfekt liggande päls"… När de kommer tillbaka till buren så är det i 9 fall av 10 en skakning från nos till svanstipp följt av en stunds slickande päls… *hihi*

amaira
0

Vad goa de verkar vara  Kyss

har du foton?

Mymlan
0

#3 Lägg in bilder på taggmöss, finns de i olika färger?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Liz85
0

Ska rota runt efter bra bilder på hårddisken…

Mr.Nibbles
0

Ja, jag är jätte intresserad! Jag har ju en mus men han ska inte ha en taggmus som sällskap (han vill helst bo själv), så 2 taggisar isånafall. Honor då. Jag har en stor, bra bur och många hus och bon! Glad

Liz85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mr. Nibbles. Vi får se om Lia lyckas trycka ur sig några söta honor framöver. Annars får jag försöka med henne igen eller någon annan hona. :P

Honor ja… här kommer en hel hög som är väldigt lata… *hihi*

Mr.Nibbles
0

Hihi vad söta!

Mr.Nibbles
0

men hur stora från nos till bak blir dom ungefär?

Liz85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser de ut som bebisar, en viss skillnad. Här är Cetin bara några dagar gammal.

Liz85
0

De är ungefär 9-12 cm från nos till bak, och svansen ska vara lika lång som kroppen.

amaira
0

StörtsötaKyss

Mr.Nibbles
0

ok

[mjuue]
0

übergulliga :)

Grodan
0

Jag är lite rädd för taggisar, men jag vet en tjej (Eva Johansson, Matsvin) som är mycket nöjd med sina taggmöss från Diana, Liz85.

Här kan du läsa lite mer om Taggmöss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️