OT Söndag!
Vad gör ni idag? :)
Själv har jag en lång lista på saker att göra trots att jag gärna skulle sitta här hela dagen! ;) Ska diska o fixa lite, pacla upp lite fler lådor (det går segt efter flytten :p), göra middag, gå och handla ett par saker och träna i 1.5 timme kl 17. Sen har jag även ett par annonser att lägga ut på nätet på prylar, ska göra en snygg annons på mössen i InDesign o sätta upp på ICA och djuraffären, så den drar blickarna till sig! ;) Sen har jag lite småsaker som läxor och bädda om sängen o sånt att göra. Fullt upp med andra ord! Men det är skönt det också.. Sambon har åkt till sin mamma o hjälpt till lite o ska hjälpa sin bror att flytta in då han kom från Tyskland med släpet i morse.
Trist väder dock, men rätt skönt ute! Varit på en promenad med lilla valpen också. Nu ligger han och sover, IGEN! Fick knappt ut honom kl 10 ;) Men man ska väl inte klaga. Träffade på en mycket märklig snubbe också som hade en hund som ville hälsa på Sammy. Han står och hälsar på Sammy uppifrån utan att böja sig och då hoppar såklart Sammy upp, dels för jag inte hunnit lära honom att inte hoppa än trots att jag tar tag i det varje gång, men han är ju lekfull och när han dessutom inte når upp när han hälsar där uppe hoppar han. Då knuffar gubben till honom så han flyger bak på rygg ner på asfalten! HERREGUD!
Ja ja, nog om mig! ;) Nu ska jag kela lite med mössen innan jag tar tag i dagens sysslor. :D Ska även fota en del, speciellt hanen jag ska behålla! =)
HAha, ingen som hänger här i alla fall!! ;) Bara lilla jag.
Har vart ut med Sammy p ett par promenader, förberett middagen (skalat potatis, skivat morötter, gjort sallad) och diskat o fixat lite. Nu ska jag byta om snart och dra mig till gymmet på ett danspass och ett styrkepass! =)
Ha en trevlig eftermiddag så länge! ;)

Jag har tillbringat större delen av dagen med att återhämta mig från gårdagen. Min kropp uppskattar inte att åka ivägpå kurs i Stockholm. Men ack vad det är värt det i efterskott i alla fall :-)
Annars har söndagen varot rätt lugn som sagt var.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Förstår det, jag är såå avis! =)

Jag sov ända till 9. Sen blöev det snabbfrulle och lite undanplockat, för mamma ringde innan jag hann ur sängen för att berätta att hon skulle komma med 3 av syskonbarnen och 2 hundar för att hälsa på.
Vi matade hundar, kikade på alla djuren, tog ut fåren i hagen, lät hundarna busa i hägnet, sen fikade vi och de åkte hem.
Jag målade en ful skylt med texten:
Välkommen
till Odlingen 105
Kör sakta! Levande djur
ritade får, hundar, kanin och höns underst.
Vi har ju en slakterilada nedanför vår tomt, där 3 jaktlag hållere till. De kör på tok föär fort in på vår tomt och över gårdsplanen. När mamma gick till bilen hade en av hundarna och några av barnen lika gärna ha blivit påkörda. Nu vill vi sämpa farten på jägarna. Visst får de köra där, då de har servitut, och dessutom betalar all skötsel och underhåll av vägen (inkl snöröjninbg hela vintern), men vi vill inte vara rädda att vi, hundar, andra djur eller barn blir påkörda för att de gasar för glatt.
Jag har sen mockat år fåren, satt extra hönsnät på nya kaninens bur (hon gick genom kompostgallren hur lätt som helst), åkt till Ljusnes återvinning med papper och plast, fixat middag, tagit in fåren, planterat lite höstblommor, tvättat, plockat undan och dammsugit.
Nu är jag trött, tar en citodon till och lägger mig på soffan!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#0 kanske lärde sig Sammy att inte hoppa upp på folk då…? (i a f inte vilka gubbar som helst) 
Just nu tänker jag bara på att vi måste varna för ny sorts ohyra som går på alla slags smådjur, att köpa in möss från Imazo och faran med att inte hålla avskilt/karantän.
Är ganska upprörd efter att ha haft ett litet snabbt djur krypandes på min hand. Djuret kröp där i samband med behandling av en sjuk mus (Kofläckiga som inhandlades i norrland i en zoobutik).
#4 Bra där! :)
#5 Jo, kanske… Men tycker ändå det är fel att knuffa en valp så som man aldrig träffat innan, varför ens hälsa på honom uppe i midjehöjd liksom. :/ Men jag vill ju inte att han ska hoppa så jag försöker ju men då får ju folk böja sig lite och hälsa också :p
Oj! :S Usch!!! Det får inte komma till mina små! :(