Rost på buren
Finns det något man kan göra om man får rost på burgallret? Förstår inte hur det kan ha blivit så, för jag har alltid varit noga med att torka buren helt efter tvätt.
Mvh Tess
väldigt få burar tillverkas i rostfritt stål så det blir så förr eller senare, tyvärr - speciellt de burar med färgglada galler…
Vad synd…det får bli till att skaffa ny bur då.
tänkte precis säga att det är värsta läget att gå på mässan å handla burar, men så såg jag… Arvika…
tja, du kan ju givetvis pyssla lite med rostborste, pensel/spray, rostskyddsfärg etc… 
Jo, det är lite långt :-) Skulle gärna vilja någon gång, men får se till att ha bil då. Kanske inte så praktiskt att frakta flera stora burar + säkert en massa annat smått och gott på tåget.
du får ordna en djurmässa i Arvika eller i Karlstad
Det vore otroligt häftigt om det skulle gå :-)
varför inte?
kontakta några lokala kattklubbar eller marsvinsföreningen o hör om de vill i samband med en utställning hyra en större lokal med några andra klubbar och så bjuder du in alla smådjursklubbar eller hör om de är intresserade. Eller så hittar du en stor billig lokal först, kollar lämpliga datum - minst 6 månader innan - och hör vilka klubbar som vill dela den!

Karlstad har en stor husdjursmässa varje vår. Vore jättekul om vi kunde bli tillräckligt många musmänniskor i närheten och hyra oss ett bord…
Hittar inget om nästa mässa, men här är info om förra:
http://www.numeramassor.com/upload/Husdjursmassan/Inbjudan20062.pdf

Coca cola ska vara effektivt mot rost, inte konstigt att det förstör tänder. Du kan ju alltid pröva, 6 kr och lite gnugg 
#8 Det skulle jag gärna ställa upp på om jag kan när det blir nästa gång. Fast kan man ställa ut oregistrerade möss utan stamtavla? Har tänkt mig att registrera dem, men har inte hunnit sätta mig in i det än.
#10 Du kan ställa ut dom i Pet Class.. då behöver du varken vara medlem i Svemus eller ha stamtavla. Men om du ska ställa ut i Standard måste du vara medlem i Svemus och stamtavla.. vet jag inget om. Men det måste man väl inte ha för att ställa ut i Standard?:/
ställa ut? tvivlar på att SVEMUS klarar av att anordna en utställning i samband med en mässa i Karlstad. Först får du hyra ett bord på mässan och visa upp klubben och värva medlemmar - sedan får man se hur stort intresset är…
mässor är inte direkt idealplatsen att ha utställning på, tycker jag - man ska ju prata med folk, göra PR för sin klubb och reklam för möss som husdjur… visst är det bra att man visar att man har aktivitet, men om få är aktiva blir det struligt…
Jag anordnade drive in mus OCH råttutställning på några mässor och det funkade mkt bra, just för att det var både ock - fick hjälp av råttfolk (alltid bra att locka funktionärer där, de är liksom några fler). Blandklass kan alltså funka - då kan man locka flera klubbar…

Finns det fler värmlänningar här så kan ni väl ge er till känna. Är vi några stycken kanske vi kan klara av att hyra ett bord och göra reklam för möss och Svemus….
Är Kristinehamn Värmland? 
tänk att jag fick 4 i geografi… LOL

Kristinehamn ligger 4 mil öster om Karlstad. Karlskoga - 2,5 mil öster om Kristinehamn - ligger i Värmlands landskap men i Örebro län.
Själva bor vi söder om Kristinehamn - en mil från gränsen till Västergötland.
Tänk vad mycket man kan lära sig på mus.ifokus.
haha… ja, o det bara för en rostig bur