Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 910 ggr
amaira
0

Liten blir stor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar med Hurra.

Har nog inget foto på henne som bebis just i det här fotumet, men hon är ju född hos mig, den lilla raringen, som blivit en STOR raring.

Hon är född 8 juni i år och är alltså 4 månader idag. Bara de sista veckorna har hon stabiliserat sig och fått en helt annan vikt och tyngd. Och hon är en helt underbar mus!

Vacker och snäll, kommunikativ och vänlig, sällskaplig och rar och puss-go, varm och mjuk och len och … och … och bara helt underbar!

Färgen är creme/fox i satin.

Föräldrar är Draqblomma (champagne-argente) och Ilq-Björn (cinnamon/tan). Att jag skriver "k" i deras namn med "q" beror på att de har Vattandals Quenelle till pappa.

[Tearix]
0

?  är föräldrarna helsyskon?

Digitalis
0

Eller halvsyskon! Jättevacker musa!

//frida

amaira
0

#1. Nej. Draqblommas mamma heter Ängsblomma (ch-ar) och Ilq-Björns mamma heter Silka (ck/t satin).

Jag arbetar mycket med att koncentrera gener som jag vill ha (inavel), men helsyskon parar jag inte.  När jag gjort en nära inavling, utavlar jag lite mera nästa gång. Men alla mina möss är släkt med varandra på något vis, det är så jag får fram de egenskaper jag vill ha av dem. (och är de inte släkt, så blir de snart Flört för jag tar in nya möss ibland också, det måste jag - men då väljer jag noga vad det är jag vill ha in mera i mina möss)

Grodan
0

vacker!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Bilden är jättevacker också! Vad är det för blomma bakom? Någon Pelargon?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Sen ser det ut som att hon har lingon till ögon! Hihi

teratos.r8or.se

amaira
0

Det är en pelargon i bakgrunden, en härligt doftande, luden perlargon med ganska små blad, jätteläcker är den också  Kyss.

"Jag börjar med … " skrev jag i första inlägget. Jag tänkte alltså att ANDRA fortsätter med SINA  "små som blivit stora". Flört

Hur ser de ut? Var finns de? Hur är de? Vems "bästa vän" har de där vansinnigt söta småbebisarna blivit?

MP160
0

Putt!

[Thiah]
0

Okej jag fortsätter. Underbara Ebba är på denna bild cirkus 4 månader.

[Thiah]
0

Tyvärr blev inte min Ebba väldigt mycket äldre än 1 år. Exakt minns jag inte då jag inte har riktigt koll på datumen. Men hon blev en modig och älskad mus som dog av sjukdom. Hon älskade att springa runt i soffan det är där denna bild är tagen.

Denna bild är tagen några veckor innan hon dog.

Ska höra med en vän om hon har kvar foton från när Fiona var liten för då ska jag visa en den bästa musen jag känt. Hon var Ebbas moster och den bästa mus jag haft. (blev riktigt känslofylld när jag såg alla gamla foton..)

fiffiluren
0

Här är min Spindel jätteliten och inte lika liten, hade ingen bra ibld på hur hon ser ut idag, men det är ingen jätteskillnad.

Hon är född den 6 april 2008 så hon är ett och ett halv år nu :)

amaira
0

Ebba var såååå vacker!! Kyss

Och Spindel är ju bara för söt! Viket härligt fotokollage du gjort. Kyss

Härligt att se de vuxna mössen. Kyss

Terato
0

Å, saknar tecknade möss!

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

#12 jo hon var otroligt vacker min lilla tjej och hon blev så genomgo i tempramentet innan hon fick somna in. Synd att våra gosemöss blir sjuka så lätt.