Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1216 ggr
Sabina-old
0

Letar bur!

Jag letar efter en bur till mina möss! Någon som kan ge tips? Gör gärna det!!!

[SarahOhrn]
0

Terrarium eller akvarium föredrar jag. Har även köpt liknande dunaburar på Hornbach för 365 kr. Det är inga riktiga duna men dom är uppbygda på samma sätt med plast o galler i taket. Men föredrar riktig duna om man har råd! :)

TantSelma
0

http://www.zoovaruhus.se/Hamsterbur.htm

Bernie 53x38x25.5 är prisvärd och billig.

Framför allt säljer de en gallerbur (från Ferplast tror jag) som inte syns på denna hemsida och inte på tillverkarens hemsida heller. Men gallret är tätare än på alla andra burar jag sett och släpper inte igenom ens små musungar. Lättdiskade och hållbara. Måste ses i affären.

Terato
0

Kolla den här hamsterburen:

Hamster Heaven Metro

Den vill jag ha till möss! Kolla vilken stor och fin lycka och vilken bottenyta! *dräggel*

Dock vet jag inte vad det är för galleravstånd. Grand Prix och Pwss tar hem saker från Savic så det går säkert att specialbeställa från dem.

Till nybörjarmusägare rekommenderar jag annars Dunaburarna. Rymningssäkra och med en bra och stor lucka i taket. Möss ska vara lätta att få tag i. Det är inte alla möss som självmant sätter sig vid luckan.

Här är en variant av Duna: Gibbon Gnagarbur

De flesta zoobutiker tar hem från Gibbon så det är bara att fråga i butiken.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

ehlin82
0

Jag har en hamsterbur "Duna Fun" till mina möss. Jag är helnöjd. Den är en aning högre än vanliga duna-burar och det jag gillar mest med den är att den har ett gallerparti som går på tvären.  Mina har inte rymt och jag har haft dom sedan dom va ca 5 veckor. Yngre möss kan jag inte svara för huruvida dom kommer ut.

Terato
0

Ja, Duna fun gillar jag också!

teratos.r8or.se

MP160
0

Har också en duna fun till mina musar nu och den är mycket uppskattad, har även använt den till mina förra musisar och den var lika uppskattad av dom. Gallerdelen är poppis att klättra på och det är lättare att inreda med tex grenar. :)

[Emmla]
0

jag har också en duna fun!

Digitalis
0

Jag är halvallergisk mot alla såna där smådjursburar pga alla jobbiga färger. En Duna Fun i vitt och mörkgrönt hade varit perfekt.

Nu har jag ett akvarium till mina musor, men det känns lite dumt att inte kunna närma mig dem från sidorna som med ett terrarium.

Råttsvansarna hade en jättefin voljär med vitt galler och vinröda ramar. Den vill jag ha fåglar i sen.

//frida

Faxlin
0

Kan ju rekomendera en hamsterbur från djurmagazinet nu. De har rea på den. 249 :- om man blir medlem så kostar den 199:- nu. Så det är ett bra pris. Och att bli medlem är gratis. Det fixar man på hemsidan. Där skriver man sedan ut kupongen med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gulzebra
0

#3: Hamster Heaven Metro fanns i djuraffären här förut. Har för mig att gallret var som på vanliga hamsterburar, typ 1 cm.

Verkade ruggigt bra annars, blev lite ha-begär för min del… Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sabina-old
0

Jag gillar inte alla rör osv… Jag skapar mina egna leksaker åt mössen :) Vill mest ha en billig men stor bur. Dock sa en djuraffär där jag kollade efter burar, att hamsterburar kunde jag inte ha till mössen då de kommer rymma…

Just nu är de juh bara små småttingar, men när de är fullvuxna borde det iaf gå. Eller? Tipsa gärna om annonser om ni ser, jag håller på att fixa en dunabur som räcker gott o väl, men man kan alltid ha större juh :P

[SarahOhrn]
0

#11 Du kan ha hamsterburar om dom är under 1 cm i gallermellanrum. Helst 0.7

gulzebra
0

#11: Jag har haft hamsterburar utan problem. Då har det dock varit till fullvuxna möss och så har jag virat ståltråd runt det snäppet större hålet som brukar vara på en del luckor.
Just nu har jag ett akvarium till min tös och där har jag en gammal hamsterbur som lock, mao 1 cm mellanrum, med kycklingnät för att hålla hela alltet på plats. Inga problem det heller.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Terato
0

Haha, jag hade en hane som bodde i hamsterbur utan problem. Han rymde aldrig. Dock var han väldigt feg. En gång när han var utanför buren rymde han in i buren genom gallret! :P

teratos.r8or.se

Faxlin
0

Men hamsterburen från djurmagazinet som de har rea på nu den är som en duna bur. Alltså plast på sidorna och större delen av locket.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars