Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 253 ggr
Rymdkanin
0

Bokstavs kullar?

Ex A-kullen, motsvarar det ens första kull, eller just specifika djurs första kull, eller något helt annat?

Elyria
0

Hemma hos oss har vi ingen regel att vi ska gå från A till Ö. Vår första kull var A-kullen. Nästa var Kim-kullen för det blev bara en levande unge och den hette Kim. Sen kom B-kullen och efter den Överraskningskullen eftersom den var helt oplanerad och en stor överraskning. Sen hoppade vi över C-kullen och tog en D-kull. Det kanske blir en C-kull en annan gång……

mandymoo
0

Jag tror att dom flesta gör lite olika - en del gör som Elyria, andra tar inte bokstäver utan teman på kullarna andra tar både och.

Dom flesta som föder upp lite flera brukar ta från A - Ö (eller Z) mest bara för att det är lättare att på så sätt hålla ordning på vilka som är syskon, man vet direkt vilken som är äldst osv…

Vi gör ialla fall så - från A till Z

Grodan
0

För att hålla reda på kullarna har man något mönster som man döper dem efter. På möss kör jag alfabetet, A-Ö (utom W för jag orkar inte ha så många V-kullar - eller jo om jag döper dem till Vanilla 1, 2, 3… osv… hihi). När jag kommer till Ö börjar jag om - så alfabetet går runt och runt…

På råttor kör jag tema, döper råttorna efter ett tema. Kullen jag hade nyss var äppel-kullen. Nästa kull blir "puppets/mjukisdjur".

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Men men mjukisdjur… då måste jag komma o titta på dom - kan ju inte motstå mjukisdjur *ler*

Rymdkanin
0

#4 är du oxå tokig i mjukisdjur? :D Det är iaf jag! Funderar på om jag inte ska lägga upp bilder på dom. Dom har namn alla oxå. lejonet på min zoon är Leon :) hihi

mandymoo
0

Jag är passerad mjukisdjurtokig *ler*

Rymdkanin
0

hihi, okej :)