Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2659 ggr
Mixi
0

Nät till musbur?

Har jagat i några byggbutiker efter ett lämpligt nät till att bygga en musbur själv. Men de nät jag har hittat är, vad jag tycker, för glesa.

Har haft en 4-dagars lång "såpa" med rymlingar ur en bur med glesare galler tills jag bytte till en Dunabur med plast och fint gallertak. (Alla möss lyckligt och väl hemkomna! )

Finns det någon här som har ett tips om var jag kan hitta ett tätare metallnät/galler? Eller går det bra med ett nät med 19mm "hål".

Eller någon som har ett annat bra tips till en gör-det-självare?

[mjuue]
0

Det går inte med 19 mm. Det är på tok för stort! Det måste vara ca 7 mm… allts 0.7 cm.

Men burbygge kan jag inget om :P Men tror vi har en tråd om det här.. ska försöka hitta den! :)

Mymlan
0

Jag anv järntråd duk den är på 0.5. Kostar här där jag bor ca 71:-/m om de nu ej höjt priset.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mixi
0

#1 Tack malin_2. Har redan varit på den trevliga finska sidan och sucktat *ler*

#2 Järntråd på duk?? eeeh, låter inte som nät men jag tar dig på orden *ler*. Vilken typ av butik eller byggmarknad? Ett namn kanske? Ytterst tacksam

Mvh

Mika

Mymlan
0

#3 Trodde inte jag heller ibörjan men det är stabilt, inte sladdrigt som hönsnät. Det är i klass som 4 kants nät. Jag köper detta på en byggmarknad de säljer virke m.m. Om eran ej har fråga om de kan ta in.

Mixi
0

Tack både Malin och mymlan för era "puttar" och tips. Nu har jag lite mera att gå på i mitt sökande… Kan knappt bärga mig till på måndag…

Mvh

Mika

[mjuue]
0

VarsågodSkrattande

Rymdkanin
0

Jag hade oxå problem med att hitta nät, men tillslut fann jag ett passande på ekesiiö eller vad affären heter. Tror det kallades något med duk kanske.

dreamiz
0

Jag köpte nät i en järnhandel. Bygghandel bör ju också ha.

Mymlan
0

Granngården har med men tror de mer har höns/kycklingnät + 4 kantsnät. Men man kan kika hos dem med.

mandymoo
0

Här hos mig har Granngården massor att välja på men även byggvaruhuset. Men visst dom är lite dyra det kan jag hålla med om.

Mymlan
0

Våran Granngård har inte så mkt nät. Men vi har ju alldeles i närheten Byggvaruhus som har nät, virke m.m

maddemusen
0

Silduksnät heter det, dyrt som fasen men starkt och små¨maskigt..

Grodan
0

i en annan tråd la jag upp ett foto på galvaniserat nät… vet ej riktigt vad det heter, kanske det Mymlan kallar 4-kantsnät… MYCKET STABILT och rostar sällan!

Silduksnät finns i blandade kvaliteer och det är ingen mening att köpa billigt för det rostar bara en mus kissar på det! Ledsen

Välsorterad järnhandel har alla slags finmaskiga nät, skulle föreslå att ni letar där först.

Om ni hittar någon onlineshop som säljer bra nät så ge oss länken!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

maddemusen
0

Mitt var dyrt som fasen och det har inte rostat än iaf …trots många muskissarFlört