Söker efter små fox magar
Vill gärna ha några trevliga, mysiga och snälla möss med vackra fox färgade magar.
Helst chocolate fox, men egentligen är det inte så viktigt vilken färg resterande muslingen har bara det är fox mage på den 
Honor önskas och gärna någon foxmagad hane med.
Garanterat bra och musling vant hem. I första hand för sällskap men kan bli någon kull med.
Känner en som har en kull Agouti Fox hemma just nu. Dock vet jag inget om hans uppfödning, vad han avlar på.
Föresten, han finns i Bro och brukar skänka bort hanar och lite "rest-möss".
Ingen av dessa har stamtavla vad jag vet men dom är uppfödda i en bra miljö av fina föräldrar.
Agouti Fox är tyvärr genetiskt omöjligt, så antagligen har han Agouti Tan eller Chinchilla! 
Agouti Tan se foto HÄR
Chinchilla se foto nedan (fotograf Tomas Halld´n) - hittade tyvärr inte det stora fotot…
Hmm, då måste han ha sagt fel till mig, jag skulle nämligen färgbestämma hans möss. Av det jag hört (att agouti fox, inte finns/är ovanligt) så blev jag fundersam när han länkade en bild på en agoutifärgad mus och skrev att den har vit mage.
Men eftersom att han påstod detta så tänkte jag då att 'detta är väll inte fullt omöjligt'.
Jag ska höra med honom en extra gång och be honom skicka bild på muslingarna.
#3 hur kommer det sig? Att agouti inte går att få foxmage på? Kan du så förklara gärna på barnspråk för jag och genetik går inte ihop riktigt med alla bokstäver och .. ja 
#5 Tror att det har att göra med att genen som bleker tanfärgen till vit (fox) även bleker "huvud"färgen och då kan inte musen fortfarande vara agouti med blekningen då det inte finns någon mörkare färg som kan bli agouti (rätta mig om jag har fel ni som kan bättre
)
Amor vincit omnia

Ingen som har fox magar till salu??
Isabelle skulle du kunna ordna bild/er på dom muslingarna du beskrev, skulle vilja se dom.
Kommer troligen hem några fina Tan magar inom kort från Lena Tysk men vil ju även ha dom där söta Foxarna.

Jag han några blekmagar, härliga blekgener i massor, blandat av både chinchillagen och extreme dilution. De är korsade, pappa argente creme och mamma bone fox.
Kommer att ha de som är till salu med på kursen i Kista på lördag!
Kan finnas bebbefoton i en tråd där jag vill ha hjälp att hitta namn på H, ska se om jag kan putta upp den.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag har en beige fox hona som börjar bli lite rund om magen, förhoppningsvis bebisar snart, där kanske blir någon fox mage efter henne.
Men jag bor nog lite för långt bort skulle jag tro ;)
Hälsningar Malin
#6 tack, då vart man lite klokare! 
Jag har en liten pojke här. En Beige Fox Texel. Han kan flytta till… ja dit där du bor whorra… (underbart ställe, mitt ute i skogen… där jag bott två gånger i mitt liv… på en bondgård… bästa tiden i mitt liv… nåja…)

#11 Åå gärna en liten lurvig fox mage vore toppen.
Foxmagar… ¤mys¤
//Lina