Novemberbebisen | November baby
Posta bidrag
- ladda upp foto -
i denna tråd
till och med 25/10!!!
ENG: The mouse baby of the month: November! Upload pic of babymouse (not older than 5 weeks) in this thread until 25th of October. Not too small pic and only one per member. Siblings and one parent are allowed to participate on pic. We vote for the winner in another thread and the winner gets the honour. Once a year we vote for a baby of the year.
Månadens BEBIS för November månad!
Reglerna är som följer: Ett bidrag per medlem! Bilden bör vara ca 800*600, är den större kommer den att minskas till dessa mått. För små bilder kan vara svåra att bedöma. Musen på bilden får vara max fem veckor gammal! Syskon får finnas med på bilden - skulle bilden vinna får vi då månadens bebisar. En (1) äldre mus på bilden är tillåtet, så som mamman till kullen till exempel. Vinnaren utses genom en omröstning här på Mus.ifokus. Vinnaren vinner äran. Senare kommer även Årets bebis att röstas fram, då kommer ett pris att delas ut.
Till skillnad från månadens mus, behövs ingen presentation av musen. Här gäller det endast att vara sötast!
Bilderna postas här i tråden fram till den 25/10! Därefter kommer bilderna att läggas upp i en omröstningstråd och det är dags att kora vinnaren!
röstar man på gulligast eller bäst bild?
Den bild man tycker mest om, antar jag :)
#3 shitt va fina. de ser inte krulliga ut, så det är väl inte Gräddelin som är mor?
#4 Jopp, det är Gräddelins bäbisar efter siameshanen jag fick av Vattnadals (VD`s Tassmusen tror jag han hette, har inte fått stamtavlan på honom ännu). Vi får se vad det blir av dem, krull eller ej, är nästan säker på att det är 2 burmeser, honor, en blå burmes, hane (eller bara blå, ser dock lite mörk ut på nosen….men det går de ju alltid när de är små) och två siameser, 1 hona och 1 hane (eller himalayan…då de har röda ögon, kan väl inte bli albino?). En hona och båda hanarna är till salu om någon är intresserad, ska skriva ut en till salutråd när jag fått stamtavlan av elin och de har växt till sig lite till.
Amor vincit omnia
#6 Åh, vad skoj att hon blev mor utan problem. Hon är ju ingen ungdom. salutråd? Ska du sälja dem? Trodde du ville ha möss!!
#8 Men då…..jag kan ju inte behålla allt
Men jag hoppas innerst inne på att de inte blir sålda för jag är redan kär i dem allihopa, bara att hålla tummarna för att sönerna kanske går ihop med pappa mus. Dom har blivit krulliga nu iaf, alla utom en av de bruna honorna =)
Amor vincit omnia