Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 716 ggr
felicia091
0

Nu är dem här.

Igår födde Mirakel den efterlängtade kullen 9st. Alla verkar hjälpa till med ungarna. Har väntat i nästan två månader på ungarna eftersom att den första kullen fick hon missfall och sen försökte jag igen och då kom äntligen den efterlängtade kullenSkrattande

[Frida1761]
0

Grattis!!      :D

whorra
0

Grattis och lycka till med dem små

felicia091
0

Tack. När dem blivit större så lägger jag ut lite bilder

Dressan
0

grattis:)..En fråga bra:).. parade du henne igen efter att hon har fått missfall?

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

felicia091
0

ja men jag väntade ett tag ifall att

Dressan
0

Om inte jag har helt fel… men ska inte mushonan vila i 5månader innan nästa kull? (kan inte sånt men tror jag har läst det någonstans)

Mvh Caroline

[Frida1761]
0

Fem månader.. det låter lite mycket? :O

Dressan
0

eller så va det 2 månader.. kommer inte ihåg.. det va längesedan jag läste det :)

Mvh Caroline

felicia091
0

Det har jag inte hört förut men allt gick ju bra

Dressan
0

bra det iaf :).. nu vet du det tills nästa gång :)..

När kommer bilder på de små?=)

Mvh Caroline

felicia091
0

Jag ska se om jag kan lägga upp bilder i morgonFlört

[Frida1761]
0

Vad bra! :D

enbartmalin
0

Möss är ganska tåliga djur, inte för att jag tycker dom ska få kull efter kull då det faktiskt är slitande men det är ju knappast så att dom väntar i det vilda.

Har sett möss som får kull på kull på kull hela livet och faktiskt är i topp skick. Men som jag skrev innan, det är fortfarande inget jag tycker man ska sträva efter, det är slitade för dom även om dom klarar det och mår bra.

Hälsningar Malin

felicia091
0

Vad bra med lite råd tack. Då vet jag det om det skulle hända igen. Mirakel är en jätte bra mamma och dem tre andra honorna hjälper också till väldigt mycke.

felicia091
0

Tänkte bara berätta vad det blev för kön på dem. Det blev fyra flickor och fem hanar

whorra
0

Bilder?? Tungan ute

felicia091
0

Jag lovar att jag lägger upp bilder i dag i eftermiddag eller i kväll

[Frida1761]
0

ja bilder måste vi seee!