Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 900 ggr
enbartmalin
1

Sheldon kullen försvinner

Sakta men säkert dör alla ungarna i sheldon kullen..

Sheldon-kullen var inte Isadoras, men honan som är mamma till Sheldon-kullen bodde med Isadora, hon fick sin kull 1 vecka efter att Isadora fick sin. Isadora "stal" hennes kull och körde iväg henne så hon bor nu med en annan tjej.

Problemet är ju att ungarna minskade i vikt med isadora och 2 dog samtidigt som henne.

Mamman till ko-kullen fick ta över då den riktiga mamman inte ville kännas vid dom igår när isadora dog. Imorse hade 4 till dött och nu är där bara 4 kvar, dom ser inte ett dugg krya ut och jag tror inte dom kommer överleva. Scarlett diar dom jätte bra, men dom är klena och jättesvaga :(

Allt bara faller samman just nu och jag orkar inte med mer!! :(

Hälsningar Malin

Veronica
0

Stackare…. Men det är ju sånt som händer, vet att det inte är sånt som man vill höra…… *styrkekramar*

Amor vincit omnia

MP160
0

Beklagar verkligen…! :(

stor kram

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvar av den här stora fina kullen är nu

Sheldon Junior som är Satin röd bandad hane, Agouti flicka, svart bandad satin hane och svart tan flicka…

Hälsningar Malin

Littlem
0

Verkligen tråkigt att de små med dör :(

Hoppas verkligen de 4 sista klarar sig ändå…

enbartmalin
0

Jag har övervägt en massa och nu gjort valet att Scarletts egna kull som är 3 veckor plus isadoras egna ungar på 3 veckor har fått flytta ihop då dom äter och dricker själva, dom borde ha sin mor men jag tror dom kan klara sig, jag hoppas verkligen detta går bra nu.

Så nu kan Scarlet lägga ner all sin energi och mjölk på dom 4a sista i sheldon-kullen. Nu är det bara att vänta och se…

Hälsningar Malin

Ceciliaolucifer
0

Men vilket elände :( Lycka till Malin!

amaira
0

Vid tre veckors ålder klarar ungarna sig utmärkt. Visst, det är lite tidigt att de förlorar sin mammas stöd, men runt 3 veckor brukar ändå ungarna avvänjas, och de klarar att äta själva från tidigare ålder än så (även om det inte är önskvärt).

Ge dem bröstmjölksersättning som tillägg. Finns i små förpackningar i Konsum (och vilken livsmedelsbutik som helst) för ca 9:-. Ha i en liten skål (jag brukar använda värmeljusbehållare) och låt dem dricka som de vill.

Allt detta tyder kanske ändå på att du har någon infektion hos dina möss/honor? Och därmed kanske också livmodersframfall hos Isodora, som Vetrinären föreslog?

Jag beklagar verkligen, och skickar tusen tröstekramar. Men GE INTE UPP, sånt här händer ibland när man föder upp djur. Svårt att komma ifrån i längden.

Faxlin
0

Beklagar så dina förluster. Men tror också att du har gjrot rätt val att sära på de äldre ungarna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

enbartmalin
0

#7 Dom får royal canins katt mjölks ersättning och precis som du sa i värmeljus hållare ;)

Alla andra möss är i prefekt skick, det är/var ju bara isadora och hennes yngsta kull(hon hade ju 2). Jag tror helt enkelt att hon var dålig dom sista dagarna även om det inte syntes och klarade inte av att mata som hon skulle. Satin töserna är perfekt i hullet(se bling bling tråden, bidlerna är från igår) Dom är ju hennes egna "riktiga" kull.

Hälsningar Malin