Nykomlingar!
Hrm… jag borde bli portad från djuraffärer helt klart. Den här helgens utflykter ledde till impulsköp av 4 små muslingar. Inte alls bra! Men de är bara så mysiga 
Så nu måste jag dela med mig lite av mitt första riktiga försök att fota möss
Sen är jag dessvärre idiot på möss… skulle någon kunna hjälpa mig med vad de har för färg/teckning etc på riktigt musspråk
Satin har jag iaf klurat ut att grabbarna är även om det inte är så tydligt på bilderna ;)
Lilla Odd Molly
grabbarna var det dock svårare med… en bild på Spice var allt han tillät…och den andre grabben (fortfarande namnlös) ville inte alls
nu var vi lite mera samarbetsvilliga, den än så länge namnlöse brodern till Spice
Åh! Helt klart impad av bilderna! Möss är i princip svårare att fota än illrar för bövelen! Dina nykomlingar är bedårande!
Håller med om portningen *hmpf* Var ju med där och "råkade" dra på mig en hanne, Vanilla Sky, broder till Spice och "namnlös". Får försöka fota den lille gynnaren nu *springer iväg till kameran*
Paulina
Nu är Vanilla fotad :) Behöver helt klart en bättre kamera för sådana här uppdrag, finns ju hur mycket roligt om hellst man skulle kunna fota med möss egentligen!
Paulina
#13 naaaw sötbrorsan! underbar bild du fick till!
Verkligen jättesvårt att fånga färgen på lillkillen! Först så tror man att han är vit, men han skimmrar mot cremfärgad vi vissa ljus, därav namnet, mer som gammaldags vanilj :) Men kass kamera så.. Tyget han står på och kaklet ska ju vara vitt det med *suck*
Helkär i honom. Han är så underbar, nyfiken, modig och fantastiskt vacker!
Paulina
Odd Molly ser ut som en blå even, ser lite långhårig ut…är hon det kanske?
Ginger är jag osäker på, gissar på cinnamon långhår. Kan även vara agouti…men jag tycker hon är för ljus…. Antingen sotad på ryggen eller tan…. Väldigt söt var hon iallafall!
Spice är argente och den namnlöse är agouti
Amor vincit omnia
Har Spice röda eller svarta ögon? ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#16 Åh, du som har koll.. Vanilla, är han argente då med?
Paulina
#17 Dom ser väldigt röda ut i #8, så jag tro att han är argente
Amor vincit omnia
#16 ååh tack! Ja, odd molly är lite långhårig, syns inte bra på bilderna, men hon har massa strån som är dryga halv centimetern längre än de andra lite här och var.
Jag har ett par som är agouti, och Ginger är ljusare än dem, lite mera åt det gula hållet skulle jag väl säga.
#17 spice har röda ögon. Inte så illröda som på bilden, utan mera bordeaux färgade.
#20 Han har samma färg runtom av vad jag kan avgöra ;) Ja, din Nottie stämmer rätt bra överens faktiskt! Han är kanske en anings anings mer färgad än så. Vacker var hon iaf :)
Paulina
#21 Då är nog ginger en cinnamon
Amor vincit omnia
Vilka snyggingar du fått tag i Sarae! :)
Hälsningar Malin
#24 tack :) Det här med möss va… har ingen aning om vad som egentligen räknas som snygga, ovanliga eller häftiga möss. Mina andra är efter vad jag sett här inne väldigt vanliga,
Men jag tycker att de här är bedårande ;)

Bilderna är jättefina och Odd Molly och Ginger är bara bedårande.
Jag lyckades ju stå emot i djuraffären när ni plockade pojkarna.
Men hade töserna funnits i den djuraffären så hade det nog blivit slagsmål och jag hade övergett min övertygelse om att aldrig någonsin köpa ett djur i en djuraffär.
Tänkter snatta med mig både Molly och Ginger från illerträffen med mig hem!
#26 du skulle bara våga :P Miiiiiina töser!

Vilka fina musisar!!

vilka fina möss….jag vill oxå ha..har dock inte plats för flera just nu.

#29 Ha, köp ett stoooort hus på, landet, så finns det alltid plats. Då är det helt plötsligt bara en ekonomisk fråga. Hur många burar har man råd med, hur mycket får strö och mat kosta? Hur många timmar kan man lägga på djuren? Hur månag sorter kan man ha, med tanke på tid, plats och pengar?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter